Premiéra Dust in the Groove

Premiéra Dust in the Groove

Dnes poprvé vystoupí nový projekt saxofonisty a experimentátora Radima Hanouska s názvem Dust in the Groove. Premiéra se uskuteční v pondělí 9. prosince 2013 v Betlémském kostele na Pellicově ulici 6 v Brně, začátek je v 19.30 hod. Zazní dosud neuvedené skladby jak Radima Hanouska, tak i dalších instrumentalistů z projektu – Lucie Vítkové a Michala Wróblewského.

Projekt Dust in the Groove vznikl na brněnské JAMU, v prostředí, kde vedle sebe existuje klasické i jazzové oddělení. Absolvent jazzového oddělení, saxofonista a autor většiny skladeb Radim Hanousek spojil hudebníky rozdílných hudebních světů. Se všemi již dříve spolupracoval – s Lucií VítkovouMartinem Opršálem na Dnech nové opery Ostrava (opera Františka Chaloupky Eva a Lilith) či při interpretaci několika skladeb Lucie Vítkové. Se saxofonistou a klarinetistou Michalem Wróblewskim vedou zvukově experimentální kvartet Zelenka-Wróblewski-Hanousek-Novák, s bubeníkem Václavem Pálkou se setkává v norsko-českém freejazovém kvartetu NOCZ a s Jurajem Valenčíkem hrává moderní jazz.

Ve svých kompozicích Hanousek využívá jazzové zkušenosti pro formu, rytmus, moderní jazzovou harmonii a klasickou virtuozitu a zkušenosti se současnou otevřenou hudbou mimo žánry pro zvukové experimenty. Materiál pro hudebníky tvoří notové i grafické partitury, signály či návody. Prokomponovaná hudba je doplněna volnými plochami, ve kterých se projevují improvizační schopnosti jednotlivých členů i schopnosti využívat řadu nástrojů pro zvukovou pestrost.

Foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější