Premiéra Dust in the Groove

Premiéra Dust in the Groove

Dnes poprvé vystoupí nový projekt saxofonisty a experimentátora Radima Hanouska s názvem Dust in the Groove. Premiéra se uskuteční v pondělí 9. prosince 2013 v Betlémském kostele na Pellicově ulici 6 v Brně, začátek je v 19.30 hod. Zazní dosud neuvedené skladby jak Radima Hanouska, tak i dalších instrumentalistů z projektu – Lucie Vítkové a Michala Wróblewského.

Projekt Dust in the Groove vznikl na brněnské JAMU, v prostředí, kde vedle sebe existuje klasické i jazzové oddělení. Absolvent jazzového oddělení, saxofonista a autor většiny skladeb Radim Hanousek spojil hudebníky rozdílných hudebních světů. Se všemi již dříve spolupracoval – s Lucií VítkovouMartinem Opršálem na Dnech nové opery Ostrava (opera Františka Chaloupky Eva a Lilith) či při interpretaci několika skladeb Lucie Vítkové. Se saxofonistou a klarinetistou Michalem Wróblewskim vedou zvukově experimentální kvartet Zelenka-Wróblewski-Hanousek-Novák, s bubeníkem Václavem Pálkou se setkává v norsko-českém freejazovém kvartetu NOCZ a s Jurajem Valenčíkem hrává moderní jazz.

Ve svých kompozicích Hanousek využívá jazzové zkušenosti pro formu, rytmus, moderní jazzovou harmonii a klasickou virtuozitu a zkušenosti se současnou otevřenou hudbou mimo žánry pro zvukové experimenty. Materiál pro hudebníky tvoří notové i grafické partitury, signály či návody. Prokomponovaná hudba je doplněna volnými plochami, ve kterých se projevují improvizační schopnosti jednotlivých členů i schopnosti využívat řadu nástrojů pro zvukovou pestrost.

Foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější