Premiéra nového operetního spolku

7. leden 2015, 5:01

Premiéra nového operetního spolku

Sdružení Nové operetní studio uvede jakou svoji první inscenaci operetu Na tý louce zelený.

Nový divadelní spolek se pokouší obnovit věhlas operety, která byla v Brně vždy velmi žádaným žánrem. Nadšenci a začínající zpěváci pod uměleckým vedením Josefa Šabaky křísí operetu pro brněnské publikum v divadle, kde působil i bývalý brněnský operetní soubor, na jehož tradici chce tento spolek navázat. Práce probíhá pod záštitou a odborným dohledem spisovatelky a divadelní publicistky Evy Šlapanské.

Jako svůj první titul si studio zvolilo zpěvohru Járy Beneše Na tý louce zelený, premiéra proběhne 8. ledna 2014 v Redutě od 18.00 hod.

Jára Beneš: Na tý louce zelený
libreto: Špilar, Rohan, Tobis, Mírovský
dirigent: Valerie Maťašová
odborný poradce: Eva Šlapanská, Josef Šabaka
dramaturgie: Silvie Adamová
režie: Ludmila Slancová
režijní spolupráce: Aranka Lapešová
choreografie: Renata Hanáková
výtvarná spolupráce: Helena Jasenská, Vladimíra Soumarová, Yvona Krejčířová

Foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Brněnští příznivci operety mohou zaplakat štěstím – po dlouhé době se dočkali zábavné, výpravné, vtipné a navýsost vkusné inscenace. Polská krev se zkrátka povedla jak po hudební, tak po inscenační stránce.  více

Na tý louce zelený

8.1.2015, 18:00 / Reduta

Louskáček

8.1.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější