Premiéra opery Mirandolina v Divadle na Orlí

18. listopad 2015, 4:00

Premiéra opery Mirandolina v Divadle na Orlí

Komickou operu Bohuslava Martinů v režii Vendelíny Osvaldové nastudovali studenti Janáčkovy akademie múzických umění.

Bohuslav Martinů zpracoval libreto opery Mirandolina v italštině podle hry Carla Goldoniho La Locandiera. V rámci absolventské inscenace studentů JAMU bude opera uvedena v českém překladu. Opera je ukotvená do 16. století, inscenace Vendelíny Osvaldové ji však zadsadila do současnosti. Ústřední postavou je Mirandolina (Pavla Radostová), která žije spolu se svým sluhou Fabriziem (Michal Robotka) ve vlastním chátrajícím hotelu uprostřed africké pouště. Do krásné majitelky se zamilují všichni muži, kteří hotel navštítí. Její kouzlo spolu s podnikavým duchem Fabrizia je jediným zdrojem příjmů. Spletenec intrik a humorných nedorozumění nabírá nečekaných konců. Premiéra se uskuteční v sobotu 21. listopadu od 19:00 v Divadle na Orlí.

Bohuslav Martinů (1890-1959) byl žákem Josefa Suka a později také Alberta Rousella v Paříži. V jeho díle najdeme šest symfonií, čtyři smyčcová kvarteta, šest oper a bezpočet dalších skladeb. Martinů se proslavil po celém světě, jako skladatel se řadí k předním umělcům moderny 20. století.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • Mgr. Jaromír Novotný

    19. listopad 2015, 7:25
    Pro autora článku: 1/ Je dobré si po sobě několikrát přečíst psaný text. 2/ A jistě se budeme těšit na ostatní pěvecké výkony posluchačů Katedry Zpěvu HF JAMU.

Mirandolina

21.11.2015, 19:00 / Divadlo Na Orlí

Komickou operou Trautzl Jana Zástěry se v Divadle na Orlí poprvé představila hudebně-divadelní platforma Divadlo 2-15. Jejími zakládajícími členy jsou především posluchači a absolventi Janáčkovy akademie múzických umění.  více

Včera měla v Divadle na Orlí premiéru Prodaná nevěsta v inscenaci studentů JAMU. Zkrácená verze s mluvenými dialogy a komiksová stylizace slibovaly svižné a vypointované představení. Výsledek viděný mýma očima byl ale jiný.  více




Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější