Příští sezónu Filharmonie Brno zaštítí Fazil Say

Příští sezónu Filharmonie Brno zaštítí Fazil Say

Fazil Say přebírá štafetu po Radkovi Baborákovi a bude sólistickou tváří brněnských filharmoniků pro nastávající sezónu. Představí se při zahájení Koncertního abonmá jako sólista v Mozartově Koncertu pro klavír a orchestr č. 21. Ve druhé polovině večera zazní jeho symfonie Istanbul, v níž ho poznáme i jako skladatele. Příští rok v březnu bude mít navíc v Besedním domě sólový recitál.

Filharmonie Brno rozšířila svou nabídku předplatného zcela nově o řadu koncertů Jazzu a world music a zaštítila i cyklus Bacha na Mozarta – koncerty staré hudby orchestru Czech Ensemble Baroque.  Filharmonie se také znovu výrazněji hlásí ke Kantiléně, která k ní patří, a také ke koncertům Spolku přátel hudby – oba dva cykly v nabídce předplatného najdete rovněž. Publikum se může těšit na tradiční koncerty ve Wannieck Gallery. Bude mezi nimi i symfonické ztvárnění kompozice Co znamená vésti koně ve spolupráci s Plastic People of the Universe a společné vystoupení s Idou Kellarovou a skupinou Čhavorenge.

Kompletní nabídku předplatného najdete na stránkách Filharmonie Brno. Objednávat je můžete již teď, vstupenky na jednotlivé koncerty jsou v prodeji od 15. července.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

V kavárně, jejíž interiér je inspirován vilou Tugendhat, jsme se s Marií Kučerovou sešli před dvěma týdny. Mluvili jsme ale především o jejím dnešním nástupu do funkce ředitelky Filharmonie Brno a o jejích plánech. Probrali jsme také její motivace, repertoár, koncertní sál a na závěr jednu otázku, která ani nepadla.  více

Filharmonie Brno, Kaspar Zehnder a Radek Baborák zahájili koncertem v Janáčkově divadle projekt Švýcarské jaro. Na programu bylo i první provedení Svity pro alpský rohvíce

Filharmonie Brno zahrála minulý čtvrtek a pátek poslední dvojici abonentních koncertů v Janáčkově divadle pro tuto sezónu. Sólistou byl Radek Baborák a standardní romantický program Wagner, Strauss, Franck dopadl výborně.  více


Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Ve druhém dnu festivalu Expozice nové hudby přenesli pořadatelé návštěvníky do vod komorních. V podání houslistky Terezy Horákové v Besedním domě zazněly dvě výjimečné skladby pro sólové housle. Při druhé z nich se k houslistce připojila Sarah Jedličková, která živě pracovala s osmi předem nahranými zvukovými stopami.  více

Slovanská tematika, violoncellová virtuozita a pocta Antonínu Dvořákovi (1841–1904) – i takto bychom mohli ve zkratce shrnout koncert Filharmonie Brno z 10. října v Janáčkově divadle. Pod dohledem etablovaného dirigenta Leoše Svárovského zazněly tři rapsodické kusy z konce sedmdesátých let 19. století a známý Violoncellový koncert h moll v podání mladé a talentované violoncellistky Laury van der Heijdenvíce

Klub moravských skladatelů pravidelně uvádí koncerty, při kterých dostávají slovo mladí interpreti, často teprve studenti vysoké školy či konzervatoře. V pondělí 7. října v 19 hodin v koncertním sále HF JAMU skupina studentů s podporou svých starších kolegů, tentokrát i profesionálů, uvedla program s názvem Od Janáčka k dnešku, hudební vzpomínka na moravské skladatele. Jak už název napovídá, program byl složený z děl čtyř skladatelů, kteří jsou spojeni s Moravou a zejména s Brnem, konkrétně Arne Linky, Pavla Haase, Antonína Tučapského a Leoše Janáčka.  více

Podzimní sérii koncertů z cyklu Barbara Maria Willi uvádí zahájil sólový recitál německé hráčky na klávesové nástroje Christine Schornsheim. Při bezmála dvouhodinového koncertu interpretka v konventu Milosrdných bratří představila výběr z klavírních skladeb klasicistních skladatelů, které provedla na kopii historického kladívkového klavíru – nástroji podobnému tomu, na kterém jmenovaní skladatelé pravděpodobně komponovali.  více

Nejčtenější