Příští sezónu Filharmonie Brno zaštítí Fazil Say

Příští sezónu Filharmonie Brno zaštítí Fazil Say

Fazil Say přebírá štafetu po Radkovi Baborákovi a bude sólistickou tváří brněnských filharmoniků pro nastávající sezónu. Představí se při zahájení Koncertního abonmá jako sólista v Mozartově Koncertu pro klavír a orchestr č. 21. Ve druhé polovině večera zazní jeho symfonie Istanbul, v níž ho poznáme i jako skladatele. Příští rok v březnu bude mít navíc v Besedním domě sólový recitál.

Filharmonie Brno rozšířila svou nabídku předplatného zcela nově o řadu koncertů Jazzu a world music a zaštítila i cyklus Bacha na Mozarta – koncerty staré hudby orchestru Czech Ensemble Baroque.  Filharmonie se také znovu výrazněji hlásí ke Kantiléně, která k ní patří, a také ke koncertům Spolku přátel hudby – oba dva cykly v nabídce předplatného najdete rovněž. Publikum se může těšit na tradiční koncerty ve Wannieck Gallery. Bude mezi nimi i symfonické ztvárnění kompozice Co znamená vésti koně ve spolupráci s Plastic People of the Universe a společné vystoupení s Idou Kellarovou a skupinou Čhavorenge.

Kompletní nabídku předplatného najdete na stránkách Filharmonie Brno. Objednávat je můžete již teď, vstupenky na jednotlivé koncerty jsou v prodeji od 15. července.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

V kavárně, jejíž interiér je inspirován vilou Tugendhat, jsme se s Marií Kučerovou sešli před dvěma týdny. Mluvili jsme ale především o jejím dnešním nástupu do funkce ředitelky Filharmonie Brno a o jejích plánech. Probrali jsme také její motivace, repertoár, koncertní sál a na závěr jednu otázku, která ani nepadla.  více

Filharmonie Brno, Kaspar Zehnder a Radek Baborák zahájili koncertem v Janáčkově divadle projekt Švýcarské jaro. Na programu bylo i první provedení Svity pro alpský rohvíce

Filharmonie Brno zahrála minulý čtvrtek a pátek poslední dvojici abonentních koncertů v Janáčkově divadle pro tuto sezónu. Sólistou byl Radek Baborák a standardní romantický program Wagner, Strauss, Franck dopadl výborně.  více


Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější