ProART 2018: Lenka Dusilová, Eva Vrbková, Jiří Hájíček a mnozí další

ProART 2018: Lenka Dusilová, Eva Vrbková, Jiří Hájíček a mnozí další

Festival ProART vstupuje do 15. ročníku. Multižánrový festival se letos poprvé uskuteční ve čtyřech městech. Z Brna, Valtic a Liberce se nově přesouvá také do Plzně. Celkem 34 lektorů povede workshopy současného tance, divadla, zpěvu, hudby, literatury a fotografie. Mezi nimi je například Lenka Dusilová, Zdeněk Bína, Eva Vrbková, Radka Fišarová, Zdeněk Král, Ida Kelarová či literáty jako Josef Formánek, Michal Viewegh, Jiří Hájíček, Alena Mornštajnová nebo Tereza Boučková.

Letošním mottem festivalu je Ponoř se do umění. Festivalovým tématem a vzájemně inspirujícím motivem je však myšlenka svobody v umění: Svobodě umění_Umění svobodu…! Všechny umělecké dílny jsou určeny pro odborníky, profesionály, studenty škol i laiky, seniory, romskou menšinu a postižené. Mají odlišnou dobu trvání - od intenzivních jednodenních až po prázdninově týdenní a zážitkové. Smyslem je učit se a své zkušenosti sdílet. Většina workshopů je zakončena neformální veřejnou prezentací. Ve Valticích vzniká dokonce celovečerní představení.

Brněnská část festivalu bude probíhat od 16. do 22. července 2018.

Večerní program festivalu zahrnuje koncerty, mezinárodní představení a studentské prezentace. "Když jsme před patnácti lety festival zakládali, nenapadlo mě, že vydrží tak dlouho a že bude realizován dokonce na více místech. Pro mě je to už kus historie a spousta zrealizovaných snů, lidských emocí, energií, síť přátelství a pěkná dávka vzájemné inspirace. Proto se k němu každým rokem vracím a už patnáct let odkládám dovolenou až na srpen. Věřím, že i letos se vyplatí přijet a tu atmosféru zažít. Umění se musí zažít právě na ProARTu," říká ředitel festivalu Martin Dvořák.

Program Brno:

16. 7. 20:00 Místodrž. palác

ESCUALO QUINTET_Tango Nuevo

COMPAGNIE E7KA_Pure_Ouvrir le temps

TANZ COMPANY GERVASI (AT)_Enklave + SAKHER ALMONEM (SYR/FR/AT)_Bag full of hearts + čtení workshopantů kreativního psaní Michala Viewegha

19. 7. 20:00 Buranteatr

BUDAPEST DANCE THEATRE (H)_Dose_Bolero + ProART COMPANY (CZ)_Firebird

20. 7. Místodrž. palác

UMĚNÍ SVOBODU_Freedom for Arts:

19:00 Gala ProART HLASOVÉHO WORKSHOPU IDY KELAROVÉ

20:00 Tanečně-divadelní searching projekty_NEILA PARISE, KRISTÝNY FREJOVÉ a MARTINY KRÁTKÉ + čtení workshopantů kreativního psaní ALENY MORNŠTAJNOVÉ

21:00 TORCH OF FREEDOM_ProART Company Brněnská premiéra choreografie Martina Dvořáka věnované událostem roku 1968.

21. 7. Místodrž. palác

SVOBODĚ UMĚNÍ_Arts for Freedom:

19:00 Klavírní prezentace dílny hudebníka a skladatele ZDEŇKA KRÁLE

20:00 Taneční prezentace dílen EVY KLIMÁČKOVÉ, KATARÍNY VLNIEŠKOVÉ a HANY ZANIN

20:30 JAN - ProART Company Obnovená premiéra choreografie Izraelce Nira Ben Gala z roku 2013 věnované odkazu Jana Palacha.

22. 7. 20:00 Místodrž. palác

LENKA DUSILOVÁ & ProART_Amid Fragility_Uprostřed křehkosti

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější