ProART Festival: tanec, zpěv a herectví

ProART Festival: tanec, zpěv a herectví

Již jedenáctý ročník workshop festivalu proběhne opět v Brně i Praze. Téma letošního ročníku je Němí básníci nad městem - Řvoucí poezie dneška: Tón-Text-Tanec-Poezie. Program nabízí workshopy s profesionálními umělci i jejich vystoupení v podobě koncertů nebo tanečních a divadelních představení, které proběhnou například ve vile Tugendhat, v Divadle na Orlí nebo v Divadle Husa na provázku.

Mezinárodní workshop festival tance, zpěvu, herectví, fotografie a dalších performing arts letos připravil masterclass s Ivou Bittovou, koncert Oldřicha Kaisera a Dáši Vokaté nebo multižánrovou uměleckou poctu géniům Brna, skladatelce Vítězslavě Kaprálové a básníku Ivanu Blatnému s názvem ProART: Básníci města. Brněnská část festivalu proběhne od 18. do 25. července 2015.

Smyslem ProART Festivalu je otevřít mladým a talentovaným lidem dveře ke společnému tvoření na širokém poli divadla a jiného performativního umění. Vzorem festivalu je světoznámý rakouský festival Impuls-Tanz, jenž probíhá v létě po dobu pěti týdnů a paralelně s workshopy nabízí to nejlepší z evropského tanečního dění na jevištích těch nejlepších vídeňských divadel. Evropská tendence sbližovat a propojovat umělecké žánry dává i českým umělcům větší šanci uspět na mezinárodním  poli.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější