Professor Bad Trip na Brněnské přehradě

Professor Bad Trip na Brněnské přehradě

V pátek 4. října večer se veřejnosti otevřou loděnice na Brněnské přehradě. V suchých docích, kde bývají přes zimu uschovány lodě, totiž proběhne koncert – a návštěvníci tak budou moci nejen nahlédnout do lodní „garáže“, ale především se stanou svědky nevídaného úkazu, který se v ní odehraje. Stejně jako nejde o obvyklý koncertní sál, nepůjde totiž ani o obvyklý program.

Soubor BCO – Brno Contemporary Orchestra v docích zahraje téměř hodinovou skladbu napsanou před patnácti lety na základě zážitků s omamnými a psychotropními látkami. Spolu s hudbou bude doslova šílenou atmosféru navozovat trio tanečníků ThC – Theatre Contemporary.

„Když jsem skladbu poprvé poslouchal, zcela mě šokovala. Nikdy jsem neslyšel žádnou podobně syrovou a přitom propracovanou věc plnou šílenství,“ popisuje dirigent a umělecký vedoucí BCO Pavel Šnajdr. Skladbu Professor Bad Trip napsal v letech 1998–2000 předčasně zesnulý italský skladatel Fausto Romitelli, jeden z představitelů tzv. spektrální hudby. Na koncertě v brněnských loděnicích půjde o českou premiéru.

Manažer orchestru Ondřej Daněk popisuje důvody volby místa: „K takto neobvyklé svébytné hudbě jsme dlouho hledali adekvátní prostory. Loděnice nás nadchly hned z několika důvodů, mezi kterými bych rád zmínil alespoň přísnou akustiku haly a fakt, že jde o industriální prostředí a přitom ne o fabriku. Jedna vyřazená loď, která v docích zimuje i v létě, bude skvěle dokreslovat atmosféru.“ V rámci tripu neprobádanými zákoutími mysli a podvědomí bude pro posluchače připraven výlet speciální tramvají, která je přiveze na koncert z Mendlova náměstí – odjezd je v 19:10.

„Dispozice doků nám umožňuje rozdělit prostor do čtyř sektorů,“ vysvětluje Filip Veverka, držitel ceny Thalie a jeden ze tří tanečníků skupiny ThC – Theatre Contemporary, která zajišťuje vizuální stránku koncertu. „V jednom budou diváci, v jednom orchestr, v jednom se bude tančit a poslední část zabírá stará loď, se kterou hodláme také pracovat. Choreografii vymýšlíme a cvičíme už skoro měsíc a do vizuální podoby vystoupení zapojíme i orchestr.“

Velká výprava celého projektu napovídá, že půjde o opravdu velkou show. „Myslím, že tento koncert dokáže jak prostředím, tak programem oslovit kohokoliv,“ potvrzuje Šnajdr. „Hlavně ty, co jsou taky tak trochu šílení jako my.“

Fausto Romitelli: Professor Bad Trip – Suché doky, Brněnská přehrada

Brno Contemporary Orchestra, ThC – Theatre Contemporary ve složení Filip Veverka, Adam Sojka, Martin Svobodník | tanec

V 19:10 vyráží z Mendlova nám. na místo koncertu speciální tramvaj (bez zastávky). U haly je zajištěno parkování. Vstupenky jsou v předprodeji v Indies, Dům pánu z Lipé a Wolf Music za 250 Kč (plná cena) resp. 150 Kč (studenti, důchodci, držitelé předplatného jízdného DPMB). Na místě 300 Kč resp. 200 Kč.

P.S.: Bad trip je stav, kdy člověku nesednou drogy – především halucinogeny. Místo příjemných vizí se dostaví nějaký horror a je z toho opravdu „mizerný úlet“.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější