Program jarních oslav klubu Fléda se rozrůstá: Metronomy, Hooverphonic nebo Kittin & The Hacker

Program jarních oslav klubu Fléda se rozrůstá: Metronomy, Hooverphonic nebo Kittin & The Hacker

Dvacet let existence hudebního klubu připomene během jara řada zahraničních hvězd. Jejich seznam se rozrůstá o ostrovní dvojici Metronomy a Fontaines D.C. Návrat do Brna chystají také Hooverphonic v sestavě se zpěvačkou Geike. Elektronický line-up rozšíří duo Kittin & The Hacker, rapový zase Ukrajinka Alyona Alyona.

Oslavy dvou dekád fungování klubu pokračují i na jaře pod názvem FXX. Vedle oznámených zahraničních headlinerů jako GusGus (IS) či Dub FX (AU) dorazí do Brna další nová jména. Chystají se sem Metronomy (UK), Hooverphonic (BE) nebo Kittin & The Hacker (FR). „Máme skvělý tým a tahle práce nás prostě baví. Chceme tu pozitivní energii přenést i k našim návštěvníkům, navíc po tak složitém období. O tom svědčí i programové novinky,“ shrnuje provozovatel klubu Fléda Lukáš Stara. Slavnostní sezona probíhá do června 2022.

Březnový program obohatí dvojice jedinečných ostrovních interpretů. Elektropopové stálice Metronomy se pohybují na scéně více než dvě dekády. Anglická formace v čele s Josephem Mountem vystupovala během bohaté kariéry na všech významných světových scénách. Kapela rozverně se pohupující na hraně ironie má na kontě celkem sedm řadových alb. Na Flédě představí zbrusu novou nahrávku Small World (2022). Irští kytaroví Fontaines D.C. naopak právě vydávají očekávané album Skinty Fia. Předchozí dvě nahrávky ověnčené nominacemi na Mercury Prize či Grammy vynesly kapele pozornost kritiků i fanoušků. Její očekávaná třetí nahrávka přináší reflexi post-brexitové atmosféry, jejíž součástí jsou i nacionalistická pnutí uvnitř britského souostroví.

Velký návrat na Flédu chystají Hooverphonic s novou deskou Hidden Stories (2021). Atmosférické těleso pohybující se na hraně trip-hopu a orchestrálního popu naváže v Brně na povedené vystoupení z roku 2019. V sestavě belgické kapely se tentokrát představí zpěvačka Geike Arnaert. Na co navazovat má také francouzský producent Hacker. Ten vydává po více než desetileté odmlce společnou nahrávku s producentkou a vokalistkou Kittin. Desku s lakonickým názvem Third Album předznamenávají povedené singly Ostbahnhof a 19. Čerstvé album Galas (2021) představí na Flédě také jedinečná tvář ukrajinské scény Alyona Alyona. Charismatická raperka připomene publiku své bangery reflektující neutěšenou situaci v rodné zemi.

Elektronickou scénu zastupují islandští GusGus a rakouští HVOB, kteří přivezou do Brna nové nahrávky. Experimentální scénu reprezentují headlineři dvou jarních edicí festivalu ECHOES Surgeon (UK) a Alva Noto (DE). Speciální kapitolou jsou koncerty australského samorosta Dub FX nebo izraelského písničkáře Asafa Avidana. Odložené akce s Camo & Krooked (AT) se pak dočkají brněnští dnb fanoušci.

Metronomy/ archiv klubu Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Nejčtenější