První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

31. květen 2021, 2:00

První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

Pořadatelé festivalu JazzFestBrno ohlásili nový termín prvního českého jazzového showcase, proběhne na konci června v Divadle Husa na provázku. Central European Jazz Showcase (CEJS) se měl původně odehrát v listopadu minulého roku, plány organizátorům ovšem narušila pandemie. Koncept dvoudenní koncertní přehlídky kapel z České republiky a Rakouska se však podařilo zachovat a kapely, jež byly vybrány již v létě minulého roku, se tak konečně představí mezinárodnímu publiku složenému z delegátů z řad programových ředitelů festivalů, dramaturgů a novinářů.

CEJS je na míru šitý kapelám, které mají potenciál prosadit se v zahraničí. Cílem celé showcase je podpořit export jazzových kapel, aby se častěji objevovaly na programech klubů a festivalů v zahraničí a popularizovaly tak český jazz. CEJS je pořádán mimo jiné jako soutěž a prvním již jistým výsledkem exportních snah bude koncert pro čtyři vítězné kapely v londýnském klubu Pizza Express Jazz Club. Vítěze budou na místě vybírat přítomní delegáti na základě poslechu jednotlivých vystoupení. CEJS bude probíhat v brně od 28. do 29. června 2021.

„Síle zážitku v blízké přítomnosti hudebníků plně zabraných do tvůrčího procesu se nevyrovná prostě nic. Troufnu si tvrdit, že většina hudebních promotérů smýšlí podobně – prezentace živé hudby je často jejich celoživotním posláním. Mohu snad také říci, že většina pořadatelů mnohdy vybírá kapely na základě vlastní zkušenosti s jejich živým vystoupením. Dobrou příležitost pro sebeprezentaci kapelám nabízí právě tradiční formát showcase, při němž se promotérům koncentrovaně představuje celá řada kapel,” říká ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Na akci budou prezentovány české kapely a soubory ze sousedního Rakouska. CEJS je totiž pořádán ve spolupráci s hudebním festivalem Jazzwerkstatt Poysdorf. Dramaturgie je navíc postavena tak, aby prostor získaly jak kapely etablované (Jaromír Honzák Quintet, David Dorůžka Trio, Vertigo, Invisible World, Ondřej Štveráček Quartet, Dorota Barová Trio, Tellemarkk, Cotatcha Orchestra), které se na scéně pohybují již celou řadu let, tak i ty vycházející z Česka i Rakouska (Kristina Barta Event Horizon, B/Y Organism, Zabelov Group, Marta Kloučková Quintet, Purple Is The Color, Eloá Gonçalves Trio, Nikol Bóková Trio, Anna Maurer Trio, PRIM, Kind Images, HI5, trio akt:zent). Kompletní přehled vystupujících kapel a delegátů naleznete zde.

Jedinou změnou oproti původnímu konceptu je rozhodnutí organizátorů zpřístupnit CEJS striktně pro pozvané, a to kvůli platným opatřením proti šíření koronaviru.

Cotatcha Orchestra/ David Poul

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Nejčtenější