První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

31. květen 2021, 2:00

První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

Pořadatelé festivalu JazzFestBrno ohlásili nový termín prvního českého jazzového showcase, proběhne na konci června v Divadle Husa na provázku. Central European Jazz Showcase (CEJS) se měl původně odehrát v listopadu minulého roku, plány organizátorům ovšem narušila pandemie. Koncept dvoudenní koncertní přehlídky kapel z České republiky a Rakouska se však podařilo zachovat a kapely, jež byly vybrány již v létě minulého roku, se tak konečně představí mezinárodnímu publiku složenému z delegátů z řad programových ředitelů festivalů, dramaturgů a novinářů.

CEJS je na míru šitý kapelám, které mají potenciál prosadit se v zahraničí. Cílem celé showcase je podpořit export jazzových kapel, aby se častěji objevovaly na programech klubů a festivalů v zahraničí a popularizovaly tak český jazz. CEJS je pořádán mimo jiné jako soutěž a prvním již jistým výsledkem exportních snah bude koncert pro čtyři vítězné kapely v londýnském klubu Pizza Express Jazz Club. Vítěze budou na místě vybírat přítomní delegáti na základě poslechu jednotlivých vystoupení. CEJS bude probíhat v brně od 28. do 29. června 2021.

„Síle zážitku v blízké přítomnosti hudebníků plně zabraných do tvůrčího procesu se nevyrovná prostě nic. Troufnu si tvrdit, že většina hudebních promotérů smýšlí podobně – prezentace živé hudby je často jejich celoživotním posláním. Mohu snad také říci, že většina pořadatelů mnohdy vybírá kapely na základě vlastní zkušenosti s jejich živým vystoupením. Dobrou příležitost pro sebeprezentaci kapelám nabízí právě tradiční formát showcase, při němž se promotérům koncentrovaně představuje celá řada kapel,” říká ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Na akci budou prezentovány české kapely a soubory ze sousedního Rakouska. CEJS je totiž pořádán ve spolupráci s hudebním festivalem Jazzwerkstatt Poysdorf. Dramaturgie je navíc postavena tak, aby prostor získaly jak kapely etablované (Jaromír Honzák Quintet, David Dorůžka Trio, Vertigo, Invisible World, Ondřej Štveráček Quartet, Dorota Barová Trio, Tellemarkk, Cotatcha Orchestra), které se na scéně pohybují již celou řadu let, tak i ty vycházející z Česka i Rakouska (Kristina Barta Event Horizon, B/Y Organism, Zabelov Group, Marta Kloučková Quintet, Purple Is The Color, Eloá Gonçalves Trio, Nikol Bóková Trio, Anna Maurer Trio, PRIM, Kind Images, HI5, trio akt:zent). Kompletní přehled vystupujících kapel a delegátů naleznete zde.

Jedinou změnou oproti původnímu konceptu je rozhodnutí organizátorů zpřístupnit CEJS striktně pro pozvané, a to kvůli platným opatřením proti šíření koronaviru.

Cotatcha Orchestra/ David Poul

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější