První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2: Silent Wood / Capriccio / For2

24. říjen 2024, 1:00

První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2: Silent Wood / Capriccio / For2

První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2 v sezoně 2024/2025 je věnována Roku české hudby. Komponovaný večer tří původních choreografií Mária Radačovského, Markéty Pimek Habalové a Uladzimira Ivanou, které vás provedou labyrintem lidské duše, vztahů a společenských otázek za doprovodu skvostné hudby Antonína Dvořáka, Jana Nováka a Josefa Myslivečka. Premiéra je ohlášena na dnešní večer v divadle Reduta.

Capriccio Uladzimira Ivanoua je italsky rozmar může označovat stav mysli osoby z hlediska vnímání okolí a podnětů. V případě choreografie Capriccio jde o vnímání toho, co pro nás je štěstí a co nás dělá šťastnými. Jestli štěstí není pouhou iluzí, hledání smyslu tam, kde možná žádný není, stejně jako často hledání štěstí v nedosažitelných cílech. 

Podmanivý příběh inspirovaný skladbou Antonína Dvořáka Silent Woods v choreografii Mária Radačovského zavede diváky do světa snů mladé ženy, kde se minulost prolíná s přítomností. Motiv vzpomínek a hledání prostupuje celou choreografií a vrcholí procitnutím, které dívku staví před zásadní volbu: vrátit se do známé minulosti, nebo se odvážně vydat vstříc novým horizontům? 

Choreografie Markéty Pimek Habalové s názvem For2 nabízí pronikavý pohled na komplikovaný vztah mezi materiálním bohatstvím a lidskými vztahy. Může mince narušit pouto silnější než ocel? For2 odhaluje křehkost vztahů ve světě, kde vládne materialismus. Tam, kde se zdála být pevná půda, se najednou objevují trhliny.

Premiéra je dnes, tedy 24. října od 19:00, v divadle Reduta.

For2/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Ve druhém dnu festivalu Expozice nové hudby přenesli pořadatelé návštěvníky do vod komorních. V podání houslistky Terezy Horákové v Besedním domě zazněly dvě výjimečné skladby pro sólové housle. Při druhé z nich se k houslistce připojila Sarah Jedličková, která živě pracovala s osmi předem nahranými zvukovými stopami.  více

Slovanská tematika, violoncellová virtuozita a pocta Antonínu Dvořákovi (1841–1904) – i takto bychom mohli ve zkratce shrnout koncert Filharmonie Brno z 10. října v Janáčkově divadle. Pod dohledem etablovaného dirigenta Leoše Svárovského zazněly tři rapsodické kusy z konce sedmdesátých let 19. století a známý Violoncellový koncert h moll v podání mladé a talentované violoncellistky Laury van der Heijdenvíce

Nejčtenější