První ročník festivalu Pop Messe se uskuteční až v roce 2021

15. květen 2020, 1:00

První ročník festivalu Pop Messe se uskuteční až v roce 2021

V reakci na celosvětovou pandemii covid-19 se organizátoři nového hudebního festivalu Pop Messe se rozhodli pro přesun celé akce na rok 2021. Všichni hlavní účinkující potvrdili účast i pro následující rok. Doposud zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti.

Přesun festivalu na rok 2021 vyplynul z nedávných rozhodnutí vlády ČR ohledně pořádání letních festivalů. Festival, který představí mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop se nakonec skuteční v termínu 23.–24. července 2021. Zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti. „Nebylo to pro nás lehké rozhodnutí. V uplynulých týdnech jsme promýšleli a modelovali různé varianty. Posun o rok nám vyšel jako ta nejméně bolestivá. Největší výhodou je skutečnost, že se podaří zachovat téměř kompletní line-up včetně všech hlavních hvězd, jakými jsou Modeselektor, Squarepusher, Sleaford Mods či Tommy Cash,“ vysvětluje dramaturg festivalu Tomáš Kelar. To by podle něj v případě, že by se festival uskutečnil v pozdějším termínu letošního roku, nebylo možné.

V případě posunutí festivalu na pozdější termín v rámci letošního roku by došlo k výrazné úpravě programu, který ve většině obsazují zahraniční interpreti. Někteří hudebníci by tak do Česka nemohli přijet. „Jedná se o první ročník a to je o důvod víc, proč nechceme jít do žádného kompromisu, který by fanouškům přinesl poloviční zážitek. Raději za rok nabídneme plnohodnotný program tak, jak jsme ho původně prezentovali. Přestože se jedná o nový festival, rychle se kolem něj vytváří poměrně silná komunita fanoušků. Věříme, že nás v této chvíli podpoří především tím, že si ponechají vstupenky, které zůstávají i nadále v platnosti,“ pokračuje Kelar. Kromě již zveřejněných jmen umělců navíc přibydou v průběhu roku do programu ještě další.

Doposud potvrzená jména pro rok 2021:

Modeselektor (live)

Squarepusher (live/AV)

Sleaford Mods

Acid Arab (live)

Algiers

Sóley

Tommy Cash

Kokoko!

King Khan and The Shrines

Equiknoxx (live)

Lankum

Buty

Ventolin (live)

Elena Colombi (DJ set)

Holy Fuck

Gleb

Opia & Jízdní neřád

Syny

Vessel & Pedro Maia (live/AV)

Wczasy

Bruce

Dva

Fvck Kvlt a Eduv Syn

Kalle & Band

Bert & Friends

7krát3

Kokoko!/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější