Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Unikátní projekt navazuje na loňskou operu Brundibár z ghetta. Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít je scénické provedení Requiem W. A. Mozarta, které vzniká pod vedením režisérky Lindy Keprtové a šéfdirigenta Janáčkovy opery Marka Ivanoviće. Patronkou projektu je Iva Bittová.

V návaznosti na úspěšný projekt Brundibár z ghetta z roku 2015 se letos v listopadu vrací dětští protagonisté s inscenačním týmem kolem režisérky Lindy Keprtové na brněnská pódia znovu. Tentokrát s projektem Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít. U zrodu této inscenace stál také šéfdirigent Janáčkovy opery Marko Ivanović, proto se právě opera stala dětem novým uměleckým partnerem. Projekt pracuje s dětmi z vyloučených brněnských lokalit. Klade si za cíl ukázat jejich talent, učit je práci a komunikaci v týmu, inspirovat je a propojovat s osobnostmi uměleckého světa. Společně se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery pracují děti na scénickém provedení Requiem W. A. Mozarta, obohaceném o performanci na verše Bohuslava Reynka. Vše v režii Lindy Keprtové a za hudební spolupráce se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery NdB v čele s šéfdirigentem Markem Ivanovićem.  Patronkou projektu se stala zpěvačka a multiinstrumentalistka Iva Bittová.

Requiem pro člověka proběhne 4. listopadu 2016 od 19:00 v Bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí.

„Během zkoušení Brundibára z Ghetta se s jistou samozřejmostí započal mezi dospělými, kteří se na projektu podíleli, a mezi dětmi, které v představení účinkovaly, jistý mezilidský vztah, u kterého se dalo předpokládat, že jen tak ze dne na den neskončí. Samozřejmě se za ty měsíce složení zúčastněných proměňovalo. Samozřejmě, že některé momenty přinášely radosti více a některé méně. Samozřejmě, že křivka našich plánů a ambicí závisela na nemálo okolnostech. Avšak vztah se nadále prohluboval a Requiem pro člověka je jeho logickým vyústěním, kdy se dětský herec představuje divákovi bez ohledu na souvislosti, které jsou definovány pouze námi, světem dospělých," dodává k projektu režisérka Linda Keprtová.

Requiem pro člověka/ Foto (c) Ludvík Grym

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější