Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Unikátní projekt navazuje na loňskou operu Brundibár z ghetta. Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít je scénické provedení Requiem W. A. Mozarta, které vzniká pod vedením režisérky Lindy Keprtové a šéfdirigenta Janáčkovy opery Marka Ivanoviće. Patronkou projektu je Iva Bittová.

V návaznosti na úspěšný projekt Brundibár z ghetta z roku 2015 se letos v listopadu vrací dětští protagonisté s inscenačním týmem kolem režisérky Lindy Keprtové na brněnská pódia znovu. Tentokrát s projektem Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít. U zrodu této inscenace stál také šéfdirigent Janáčkovy opery Marko Ivanović, proto se právě opera stala dětem novým uměleckým partnerem. Projekt pracuje s dětmi z vyloučených brněnských lokalit. Klade si za cíl ukázat jejich talent, učit je práci a komunikaci v týmu, inspirovat je a propojovat s osobnostmi uměleckého světa. Společně se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery pracují děti na scénickém provedení Requiem W. A. Mozarta, obohaceném o performanci na verše Bohuslava Reynka. Vše v režii Lindy Keprtové a za hudební spolupráce se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery NdB v čele s šéfdirigentem Markem Ivanovićem.  Patronkou projektu se stala zpěvačka a multiinstrumentalistka Iva Bittová.

Requiem pro člověka proběhne 4. listopadu 2016 od 19:00 v Bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí.

„Během zkoušení Brundibára z Ghetta se s jistou samozřejmostí započal mezi dospělými, kteří se na projektu podíleli, a mezi dětmi, které v představení účinkovaly, jistý mezilidský vztah, u kterého se dalo předpokládat, že jen tak ze dne na den neskončí. Samozřejmě se za ty měsíce složení zúčastněných proměňovalo. Samozřejmě, že některé momenty přinášely radosti více a některé méně. Samozřejmě, že křivka našich plánů a ambicí závisela na nemálo okolnostech. Avšak vztah se nadále prohluboval a Requiem pro člověka je jeho logickým vyústěním, kdy se dětský herec představuje divákovi bez ohledu na souvislosti, které jsou definovány pouze námi, světem dospělých," dodává k projektu režisérka Linda Keprtová.

Requiem pro člověka/ Foto (c) Ludvík Grym

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější