Rez Abbasi v Semilassu

17. duben 2013, 7:28

Rez Abbasi v Semilassu

Rez Abbasi se narodil v pákistánském Karáčí a ve čtyřech letech se s rodiči přemístil do jižní Kalifornie. Vzdělání v oboru jazzu a vážné hudby nabyl na University of Southern California a později na Manhattan School of Music. V tradiční hudbě se dovzdělal v Indii pod vedením hráče na tabla Ustada Alla Rakha. Rez Abbasi ve své hudbě spojuje všechny výše uvedené vlivy. Před dvaceti lety přesídlil do New Yorku a postupně se dopracoval k jedinečnému skladatelskému a instrumentálnímu projevu.

Rez Abbasi vystoupí se svým triem v rámci festivalu JazzFestBrno v pátek 19. dubna v Semilassu, mimořádným hostem je saxofonista Rudresh Mahanthappa. Večer zahájí v 19.30 Nikolaj Nikitin Quartet a Patches Stewart. Novinkou je následný jam session v klubu Ottoman Trumpet (Opletalova 1, budova Hudební fakulty JAMU). Jam session bude mimořádně také v sobotu, a to už od 20 hodin se členy orchestru Gustava Broma a na tom samém místě. Ve čtvrtek a v pátek proběhnou v Komorním sále HF JAMU také workshopy na téma Vlivy indické kultury na současnou hudbu. Lektory jsou Rez Abbasi a Rudresh Mahanthappa, čas konání 18. dubna 11.00 – 13.00, 14.00 – 15.30, 19. dubna 11.00 – 13.00. Registrovat na workshopy se můžete zde.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější