Režii Marie di Rohan dokončí Linda Keprtová

7. leden 2014, 15:09

Režii Marie di Rohan dokončí Linda Keprtová

Režisérka Barbara Klimo ze závažných zdravotních důvodů ukončila spolupráci s ND Brno. Od prosince zde pracovala na premiéře opery Maria di Rohan, která se chystá v Janáčkově divadle na 31. ledna 2014. V prohlášení vedoucího uměleckého provozu opery Aleše Kučírka se dále uvádí, že inscenaci dokončí režisérka Linda Keprtová. Ta povede z rozhodnutí ředitelky opery a se souhlasem Barbary Klimo další zkoušky.

S Lindou Keprtovou se brněnské publikum mohlo setkat při uvedení Její pastorkyně verze 1904 nebo při inscenaci opery Domenica Cimarosy Il matrimonio segreto (Tajný sňatek). Nastudovala též světovou premiéru oratoria Vladimíra Franze Údolí suchých kostí. V poslední době vzbudila velkou pozornost její režie opery Dialogy karmelitek v Košicích. Za tuto inscenaci získala cenu DOSKY 2013, kterou vyhlašuje Asociácia súčasného divadla a Asociácia Divadelná Nitra.

Současný inscenační tým Marie di Rohan:

Režie – Barbara Klimo
Režijní spolupráce – Linda Keprtová
Scéna a kostýmy – Veronika Stemberger

Foto Jozef Marčinský

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Maria di Rohan

31.1.2014, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Maria di Rohan

2.2.2014, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější