Rossiniho Zkouška lásky v redakci lifestylového magazínu

Rossiniho Zkouška lásky v redakci lifestylového magazínu

Studenti JAMU nastudovali Rossiniho komickou operu Zkouška lásky, kterou poprvé uvedou již zítra. Děj opery zasadili do současnosti, konkrétně do redakce lifestylového magazínu. Dílo režisérky Kateřiny Křivánkové bude k vidění v Divadle na Orlí. 

Rossiniho Zkouška lásky (La pietra del paragone) je řazena mezi raná a málo uváděná drama giocoso čili hudební veselohru. "Naše inscenace se odehrává v redakci časopisu Štronzo!. Vypráví příběh šéfa, který je zamilovaný do své kolegyně Kláry. Aby si však byl jistý, že ona jej také miluje, vymyslí na ni lest. Netuší však, že se tak nakonec on sám stane tím, kdo podstupuje Klářinu zkoušku lásky," popsala svoji absolventskou inscenaci režisérka Kateřina Křivánková. Prostředí novinářské redakce zvolila jako vhodné místo, ve kterém se mohou potkávat a komunikovat spolu tak rozdílné postavy jako v této opeře. V titulních rolích vystoupí zpěvačky Kristína Kubová, Denisa Birošová a Ilona Laubová. Hudebníci, pod vedením dirigenta Patrika Červáka, budou mimořádně umístěni přímo na scéně.

Kromě toho, že režijní koncept zasadil děj do současnosti, aktualizoval také text libreta. Překlad do českého jazyka je dílem pedagoga operní režie Václava Málka a dle jeho slov je téměř překladem překladu. „Naše Zkouška lásky je tzv. komorní operou, je to zkrácená a upravená verze původního klasického díla,“ dodává Málek. Příběh však prý zůstal stejný jen v komorní verzi. „Původní velkou partituru jsem zkrátil, děj proškrtal a tak například vypadla jedna postava. Taková úprava je potom určená i pro menší divadla a scény,“ doplnil Málek. Premiéra je ohlášena na 23. listopadu od 19:00 v Divadle na Orlí.

Foto archiv JAMU

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější