Skladatelská soutěž Karla Krautgartnera o nejlepší kompozice pro jazzový orchestr

18. leden 2016, 4:00

Skladatelská soutěž Karla Krautgartnera o nejlepší kompozice pro jazzový orchestr

Nová skladatelská soutěž se snaží podpořit tvorbu pro big bandy. Nese jméno Karla Krautgartnera, českého jazzového skladatele, saxofonisty, dirigenta a herce.

Skladatelská soutěž není nijak věkově omezena. Skladba, kterou soutěžící odešle musí být autorská a nesmí být v minulosti hrána ani publikována. Časový rozsah kompozice by měl být od 5 do 15 minut. Obsazení, pro které má být skladba zkomponována a veškeré podrobnosti o soutěži najdete zde. Skladbu je nutné odeslat do 29. února 2016.

Ze všech přihlášeným skladeb porota vybere 6 až 8 nejlepších kompozic, které nastuduje big band Concept Art Orchestra. Premiéra skladeb proběhne 30. dubna u příležitosti Mezinárodního dne jazzu v pražském klubu Jazz Dock. Zde budou skladby nahrány pro archiv Českého rozhlasu a zároveň odvysílány v rámci Evropského vysílání (EBU – European Broadcast Union) do dalších zemí. Vítězné skladby budou také zařazeny do repertoáru Concept Art Orchestra a v budoucnu mohou být prezentovány v rámci koncertů tohoto big bandu.

Karel Krautgartner se narodil roku 1922 v Mikulově. V roce 1935 se s rodiči přestěhoval do Brna, kde studoval na gymnáziu a založil hudební skupinu Quick Band. Hru na klarinet, které se věnoval od útlého věku, studoval u Stanislava Krtičky. Později hrál na klarinet a na saxofon v orchestru Gustava Broma (od roku 1942) a Karla Vlacha, kde působil i jako vedoucí dechové sekce. Od roku 1960 vedl Taneční orchestr Československého rozhlasu, do kterého přešla část tehdejšího Vlachova orchestru. Zemřel krátce po svých šedesátinách, 20. září 1982 v Kolíně nad Rýnem.

Karel Krautgarten/ Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější