Skupina Synkopy 61 oslaví narozeniny veřejným natáčením koncertu

Skupina Synkopy 61 oslaví narozeniny veřejným natáčením koncertu

Brněnská skupina slaví 55 let od založení. V Sono Centru proběhne veřejné natáčení jejího koncertu.

Skupinu založil kytarista Petr Směja ve svých čtrnácti letech, přidal se bubeník Jiří Rybář, houslista Pavel Pokorný a kontrabasista Jan Čarvaš. Kapela dostala jméno Synkopy a každým rokem měnila číslo za názvem. Počáteční tvorba se zaměřovala na populární a taneční hity, v roce 1964 však začali hrát big beat. Obsazení kapely se v šedesátých letech několikrát změnilo. V roce 1966 Synkopy vystupovaly několikrát v Polsku, na festivalu v Glivicích úspěšně porazily dalších 17 kapel a získaly 1.cenu Gliwicki X, nejspíš díky své tehdy aktuální tvorbě. V sedmdesátých letech jejich tvorbu krátce ovlivnil i hardrock, z čehož následně vzniklo kolem několik art rockových projektů jako například Sluneční hodiny.

V roce 1990 se skupina rozpadla a v roce 1995 se opět sešla, vrátila se k původnímu názvu kapely Synkopy 61 a také k původní sestavě, která v roce 2006 opět prošla obměnou k současnému složení: Petr Směja – sólokytara, zpěv/ Jan Korbička – klávesové nástroje, zpěv; Jiří Rybář – bicí, zpěv; Michal Polák – sólo zpěv; Pavel Pokorný – doprovodná kytara, housle, zpěv; Vilém Majtner – baskytara, zpěv.

Veřejné natáčení koncertu s ČT proběhne 5. října 2016 od 20:00 v Sono Centru.

Synkopy 61/ foto archiv skupiny

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější