Slam Poetry 2013 na Flédě

Slam Poetry 2013 na Flédě

Finále soutěže Slam Poetry 2013 letos proběhne již pojedenácté. Na Flédě se střetnou vítězové oblastních kol Ústí nad Labem – Petr Mička, České Budějovice – Jirka „Gouda“ Nebesář, Hradec Králové – Vítězslav Louda, Plzeň – Pavel Oškrkaný, Praha – Metoděj Constantine, Míša Švédová, Pardubice – Eliáš Jeřábek, Frýdek Místek – Daniel Kunz, Olomouc – Alexandr Dvořák, Víťa Piskala, Ostrava – Zuzana Kantorová a Brno – Robin Kvapil. Jako host vystoupí Nikola Mucha a Martin E. Kyšperský, moderátory večera budou Matěj Samec a Halka Třešňáková, afterparty DJ Mickey Discjockey. Finále začíná v sobotu 7. prosince ve 20 hod.

Slam poetry nelze zaměňovat s autorským čtením či recitační soutěží. Autoři-performeři by se měli zaměřit tedy na to, co sdělují a jak to sdělují. Publikum je hlavním posuzovatelem tříminutového výkonu soutěžícího. Porota-publikum může během produkce dávat najevo svou nelibost či souhlas a tyto reakce jsou ve Slam Poetry velmi vítané, dodávají vystoupení akčnost a dynamiku. Toto jsou základní slamová pravidla s dodatkem, že za překročení časového limitu tří minut a použití rekvizit mohou být soutěžící penalizováni. Porotu obvykle vybírá konferenciér či další organizátor soutěže náhodně přímo z přítomného publika před samotným zahájením soutěže – obvykle má porota pět až deset členů. Porotci přiřazují účastníkům soutěže body (od 0 do 10 nebo od 1 do 10).

Nikola Mucha, foto archiv Slam Poetry

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější