Slam Poetry 2013 na Flédě

Slam Poetry 2013 na Flédě

Finále soutěže Slam Poetry 2013 letos proběhne již pojedenácté. Na Flédě se střetnou vítězové oblastních kol Ústí nad Labem – Petr Mička, České Budějovice – Jirka „Gouda“ Nebesář, Hradec Králové – Vítězslav Louda, Plzeň – Pavel Oškrkaný, Praha – Metoděj Constantine, Míša Švédová, Pardubice – Eliáš Jeřábek, Frýdek Místek – Daniel Kunz, Olomouc – Alexandr Dvořák, Víťa Piskala, Ostrava – Zuzana Kantorová a Brno – Robin Kvapil. Jako host vystoupí Nikola Mucha a Martin E. Kyšperský, moderátory večera budou Matěj Samec a Halka Třešňáková, afterparty DJ Mickey Discjockey. Finále začíná v sobotu 7. prosince ve 20 hod.

Slam poetry nelze zaměňovat s autorským čtením či recitační soutěží. Autoři-performeři by se měli zaměřit tedy na to, co sdělují a jak to sdělují. Publikum je hlavním posuzovatelem tříminutového výkonu soutěžícího. Porota-publikum může během produkce dávat najevo svou nelibost či souhlas a tyto reakce jsou ve Slam Poetry velmi vítané, dodávají vystoupení akčnost a dynamiku. Toto jsou základní slamová pravidla s dodatkem, že za překročení časového limitu tří minut a použití rekvizit mohou být soutěžící penalizováni. Porotu obvykle vybírá konferenciér či další organizátor soutěže náhodně přímo z přítomného publika před samotným zahájením soutěže – obvykle má porota pět až deset členů. Porotci přiřazují účastníkům soutěže body (od 0 do 10 nebo od 1 do 10).

Nikola Mucha, foto archiv Slam Poetry

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější