Snarky Puppy vystoupí v brněnské premiéře na festivalu JazzFestBrno

Snarky Puppy vystoupí v brněnské premiéře na festivalu JazzFestBrno

Americká kapela Snarky Puppy, ověnčená cenou Grammy za živé album Live at the Royal Albert Hall, vyráží po dlouhé koronavirové pauze na evropské turné. V Česku se zastaví hned dvakrát. Během října zahrají na festivalu JazzFestBrno a v Praze na Strunách podzimu.

V Brně si početný ansámbl odbude svoji premiéru. Koncert v moravské metropoli hostí Sono Centrum. „Snarky Puppy spoluvytváří trendy instrumentální hudby. Stále přicházejí s inovativními nápady, které zvyšují jejich atraktivitu. Jejich vystoupení oslovují široké spektrum posluchačů od rockových a R&B až po fanoušky world music, a i proto se koncert uskuteční na stání,“ říká umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka. Koncert je ohlášený na 22. října 2022 v Sono Centru.

Kapela Snarky Puppy pochází z texaského města Denton, kde od roku 1947 funguje historicky první vysokoškolská jazzová katedra. Jejím absolventem je i basista Michael League, který Snarky Puppy založil jako desetičlennou sestavu pro účely školního projektu. Poté, co kapela odehrála premiéru v J&J Pizza na náměstí a další koncerty na často obskurních místech v Dentonu, se kapelník rozhodl nízkonákladově nahrát debutové album The Only Constant a zrealizovat turné po malých klubech a studentských party na trajektorii mezi Texasem a Leagueovou rodnou Virginií. Podobně vypadala i celá první dekáda fungování kapely – opakovaně křižovali Státy a hráli v jakékoliv díře, kde si pořadatel troufnul risknout jejich angažmá. Kapelník a pár jeho souputníků se mezitím přestěhovali do nedalekého Dallasu, aby získali ostruhy na tamní gospelové a R&B scéně. To se jim záhy podařilo a zároveň zaujali tamní ostřílené muzikanty, které mezi sebe nalákali jako hostující členy kapely. Tak se do Snarky Puppy dostali Bobby Sparks, Mark Lettieri, Bernard Wright nebo Shaun Martin.

Zlomovým bodem bylo album z roku 2010 s názvem Tell Your Friends. Při natáčení využila kapela nejen síly živého vystoupení před diváky, ale za pačesy chytila i propagaci. Session byla zaznamenána i na video a pomocí kanálu YouTube a sociálních sítí se dostala konečně k širšímu okruhu posluchačů. Další výrazný postup na žebříku popularity přišel v roce 2013, kdy si Snarky Puppy i zásluhou spolupráce se zpěvačkou Lalah Hathaway vysloužili první cenu Grammy za nejlepší výkon v kategorii R&B. Grammy získali i za alba Sylva a Culcha Vulcha. Stejné pocty se dostalo i doposud poslední desce, natočené živě v Royal Albert Hall a vydané na prahu globální pandemie na jaře roku 2020. Rok 2022 v kalendáři Snarky Puppy svítí jako období návratu na koncertní podia i vydání zbrusu nového, už čtrnáctého alba Empire Central. V rámci turné zavítají také do Prahy a Brna. „Jednotliví hráči a osobnosti na pódiu neustále posouvají naše skladby novými směry, což je pro mě hlavní kouzlo turné. Rád vidím, jak písně rostou,“ uzavírá kapelník Snarky Puppy Michael League.

Snarky Puppy/ foto archiv JFB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější