Soubor Francisextet vystoupí poprvé v Brně

29. říjen 2018, 1:00

Soubor Francisextet vystoupí poprvé v Brně

Soubor mladých umělců Francisextet představí hudbu 20. století z frankofonního prostředí, na kterou se ve své tvorbě soustředí. Zazní také skladby současných autorů. Brněnský koncert proběhne v Konventu Milosrdných bratří.

Francisextet vznikl v roce 2014 jako studentské uskupení. Soubr tvoří bývalí i současní členové českobudějovické konzervatoře. Dnes už se jako bezmála profesionální soubor soustředí na interpretaci hudby 20. století, která vznikla ve frankofonním prostoru. Soubor aktivně polupracuje s autory současnými. Mezi ně patří Jan Meisl (Annus Mirabilis – 2015), Sylvie Bodorová (Danza del diavolo – 2017), Jaroslav Pelikán (Bílá Hora – 2017) či Miloš Štědroň (Pour rien – 2017). Na repertoáru souboru se vyskytují také velká jména jako Francis Poulenc, Leo Smit, Joseph Jongen, Jean Françaix, Igor Stravinskij, ale i starší skladatelé, jakými jsou Gabriel Fauré či Antonín Dvořák.

V rámci brněnského koncertu zazní výběr z díla Igora Stravinského, Miloše Štědroně nebo Francise Pouleca. Koncert je ohlášený na 1. listopadu od 19:00 Konventu Milosrdných bratří.

Program:

Igor Stravinskij: Pulcinella / 1. Sinfonia

Joseph Jongen: Rhapsodie Op. 70

Manuel de Falla: Danse rituelle du feu

Miloš Štědroň: Pour rien (skladba věnována souboru Francisextet)

Sylvie Bodorová: Danza del diavolo  (skladba věnována souboru Francisextet)

Francis Poulenc: Sextet FP 100

Allegro vivace – Divertissement – Finale

Jean Francaix: L’heure du berger

Les Vieux Beaux – Pin-up Girls –Les petits nerveux

Obsazení:

Zdeňka Hanzlíková, příčná flétna

Vojtěch Podroužek, hoboj

Tomáš Kraus, klarinet

Tadeáš Matucha, fagot

Zdeňka Čížková, lesní roh

Patrik Červák, klavír

Foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější