Soubor Francisextet vystoupí poprvé v Brně

29. říjen 2018, 1:00

Soubor Francisextet vystoupí poprvé v Brně

Soubor mladých umělců Francisextet představí hudbu 20. století z frankofonního prostředí, na kterou se ve své tvorbě soustředí. Zazní také skladby současných autorů. Brněnský koncert proběhne v Konventu Milosrdných bratří.

Francisextet vznikl v roce 2014 jako studentské uskupení. Soubr tvoří bývalí i současní členové českobudějovické konzervatoře. Dnes už se jako bezmála profesionální soubor soustředí na interpretaci hudby 20. století, která vznikla ve frankofonním prostoru. Soubor aktivně polupracuje s autory současnými. Mezi ně patří Jan Meisl (Annus Mirabilis – 2015), Sylvie Bodorová (Danza del diavolo – 2017), Jaroslav Pelikán (Bílá Hora – 2017) či Miloš Štědroň (Pour rien – 2017). Na repertoáru souboru se vyskytují také velká jména jako Francis Poulenc, Leo Smit, Joseph Jongen, Jean Françaix, Igor Stravinskij, ale i starší skladatelé, jakými jsou Gabriel Fauré či Antonín Dvořák.

V rámci brněnského koncertu zazní výběr z díla Igora Stravinského, Miloše Štědroně nebo Francise Pouleca. Koncert je ohlášený na 1. listopadu od 19:00 Konventu Milosrdných bratří.

Program:

Igor Stravinskij: Pulcinella / 1. Sinfonia

Joseph Jongen: Rhapsodie Op. 70

Manuel de Falla: Danse rituelle du feu

Miloš Štědroň: Pour rien (skladba věnována souboru Francisextet)

Sylvie Bodorová: Danza del diavolo  (skladba věnována souboru Francisextet)

Francis Poulenc: Sextet FP 100

Allegro vivace – Divertissement – Finale

Jean Francaix: L’heure du berger

Les Vieux Beaux – Pin-up Girls –Les petits nerveux

Obsazení:

Zdeňka Hanzlíková, příčná flétna

Vojtěch Podroužek, hoboj

Tomáš Kraus, klarinet

Tadeáš Matucha, fagot

Zdeňka Čížková, lesní roh

Patrik Červák, klavír

Foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější