Stanislav Moša pokračuje ve vedení Asociace profesionálních divadel ČR

26. červen 2024, 10:00

Stanislav Moša pokračuje ve vedení Asociace profesionálních divadel ČR

Ředitel Městského divadla Brno Stanislav Moša pokračuje ve vedení Asociace profesionálních divadel ČR. Jednání valné hromady APD ČR proběhlo v Hradci Králové v uplynulých dnech.

Ve dnech 24.–25. června 2024 proběhlo v Hradci Králové v prostorách hotelu Tereziánský dvůr jednání valné hromady Asociace profesionálních divadel České republiky. V první části programu došlo kromě jiných bodů také k pravidelným volbám vedoucích orgánů. Z celkem 37 členských divadel Asociace profesionálních divadel bylo přítomno 32 jejích zástupců, kteří volili sedm členů výboru a tři členy revizní komise, přičemž výsledky jejich tajného hlasování na příští tři roky jsou následující: předsedou i pro další funkční období zůstává Stanislav Moša, ve výboru zasednou Jan Burian, David Gerneš, Martin Glaser, Daniel Hrbek, Lukáš Průdek a nově Tomáš Jarkovský a revizní komisi utvoří Eva Mikulková, Petr Dohnal a Ondrej Remiáš.

Dalším významným tématem prvního dne zasedání bylo legislativní prostředí v kultuře s důrazem na Zákon o veřejné kulturní instituci. Aktuální stav daného legislativního procesu ředitelům osobně odprezentoval ministr kultury Martin Baxa.

Dále se probíralo také financování kultury s důrazem na Program státní podpory profesionálních divadel, symfonických orchestrů a pěveckých sborů i aktuální projekty a chystané vzdělávací aktivity. V úterním dopoledni se pak pozornost přenesla na chystané změny dotačních programů Ministerstva kultury ČR a přítomni zde byli též dva hosté: prezident Unie zaměstnavatelských svazů Jiří Horecký, který prezentoval činnost této Unie, a Juraj Gerbery z Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu (NIPOS), jenž představil projekt benchmarkingu divadel.

Stanislav Moša/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Nejčtenější