Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Vedení města dnes na tiskové konferenci v Besedním domě zveřejnilo další postup při výstavbě Janáčkova kulturního centra. Patronkou projektu koncertního sálu pro Brno je Magdalena Kožená.

Zamýšlený koncertní sál by měl poskytovat 1250 míst, perfektní akustiku a špičkové zázemí pro umělce. Přestože je cílem vybudovat zde především důstojné sídlo pro Filharmonii Brno, v prostorách sálu bude možné provozovat jakýkoliv hudební žánr od jazzu po rock. Janáčkovo kulturní centrum bude sloužit jako multifunkční budova spojující v sobě koncertní sál, kavárnu, restauraci a také prostor pro setkávání mimo hudební produkce. Po schválení projektu bude na řadě stavební povolení, které chce město získat do konce roku 2016. Do konce roku 2017 je v plánu zahájení 2. etapy výstavby s cílem ukončit ji v roce 2019.

Celkový finanční obnos na výstavbu koncertního sálu činí odhadem 1,3 miliardy korun. Na vícezdrojovém financování se bude podílet město, které poskytne odhadem 500-600 milionů, Jihomoravský kraj a Ministerstvo kultury, za které přislíbil finanční podporu ministr kultury Daniel Herman.

Na někdejším parkovišti u Besedního domu nyní pracují archeologové, kteří by měli ukončit výzkum do ledna příštího roku. Územní rozhodnutí bylo získáno na základě vítězné studie Ateliéru M1 architekti s.r.o. Po schválení investičního záměru bude následovat výběrové řízení na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení a projektovou dokumentaci.

Kompletní informace o vzniku Janáčkova kulturního centra naleznete zde.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější