Studenti JAMU představí tři nové muzikály

11. prosinec 2014, 15:55

Studenti JAMU představí tři nové muzikály

Příznivcům muzikálu je určen sobotní podvečer v brněnském Divadle na Orlí. Při inscenovaném čtení představí studenti druhého ročníku Ateliéru muzikálového herectví Divadelní fakulty JAMU hned tři nově přeložené světové muzikály. Překladatelská dílna 2014 – Muzikálový večírek potrvá zhruba půl druhé hodiny.

Ve scénických skicách zájemci uvidí hudební verzi divadelní klasiky tedy muzikál Bernarda Alba od Michaela Johna LaChiuse (překlad Helena Michková), dále pohled na výjimečný životní osud v titulu Paula Grahama Browna nazvaném Velký Houdini (překlad Barbora Hančilová) a zpracování skutečného kriminálního případu tedy Příběh vášně Stephena Dolginoffa (překlad Hana Nováková).

Jednotlivé tituly studenti předvedou v režii svých pedagogů Petra Štěpána, Miroslava Ondry a dramaturga i tutora jednoho z překladů Jana Šotkovského. „Jedná se o tři nové překlady světových muzikálů, autory překladů jsou mladí lidé většinou studenti. Jeden z textů přeložila mladá dramaturgyně Národního divadla Brno Helena Michková,“ uvedl jeden z pedagogů Miroslav Ondra.

Zpracování jmenovaných děl se ujali studenti druhého ročníku muzikálového herectví z ateliéru Petra Štěpána. O hudební nastudování ansámblových songů se postarala Dada Klementová, sóla a duety se studenty připravila Lenka Císařová, která bude také celý večer doprovázet na klavír.

„Bude to dílna i pro nás. Bylo zajímavé vybrat ukázky tak, aby dávaly smysl a nepotřebovaly příliš dovysvětlovat,“ poznamenal Ondra. Někdy proto bude k vidění průřez celým dílkem, jindy několik vybraných scén. V případě Bernardy Alby uvidí diváci celou jednu scénu. Diváci uslyší nejenom čtené ukázky z muzikálů, ale také hudební čísla z nově přeložených děl.

Příběh vášně vznikl na základě skutečné události z Chicaga roku 1924, kdy dva mladí studenti práv z bohatých rodin, zabili čtrnáctiletého chlapce. Motivací pro hrůzný skutek byl jenom pocit vzrušení z takového činu a snaha o dokonalý zločin. V muzikálu se tedy zpívá o hranicích vášně a kam až může touha po ní člověka zavést. Ve hře pro dva mladé herce jde o to, že jeden plní přání toho druhého, který mu pak za odměnu dává svoji lásku.

Bernarda Alba je nový muzikálový pohled na klasickou Lorcovu hru. Vystupují v ní pouze sextet dívek. Velký Houdini popisuje život Krále větru a okovů tedy slavného iluzionisty a mistra riskantních úniků. Muzikál o muži, který dokáže vyklouznout z jakýchkoli pout a pastí – ale neumí se vypořádat s poutem k matce a neprohlédne past, kterou na něj políčila svůdná kartářka.

Večer scénických čtení začíná 13. prosince v 16 hodin.

Zdroj Luboš Mareček, JAMU, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Vůbec poprvé zazpívá česky Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street ve stejnojmenném muzikálu. Stane se tak při premiéře díla skladatele a textaře Stephena Sondheima a libretisty Hugha Wheelera v brněnském Divadle na Orlí. Muzikálovou novinku uvede Hudebně-dramatická laboratoř JAMU.  více


Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější