Symposium: Umění, hudba, management

Symposium: Umění, hudba, management

Dvoudenní symposium zaměřené na specifika uměleckého managementu proběhne 8. a 9. dubna v Brně. Pořádají je společně Hudební fakulta JAMU a vila Tugendhat. V té se také uskuteční první den symposia za účasti významných domácích i zahraničních hostů. Jako hlavní mluvčí vystoupí dcera Rudolfa Firkušného Véronique FirkusnyMary Lou Falcone. Společně se věnují public relations v oblasti klasické hudby a spolupracují mimo jiné s Gustavo Dudamelem a Vídeňskou filharmonií. Mezi domácími hosty jsou Jiří Štilec, pedagog hudebního managementu na pražské HAMU a zakladatel festivalu Gustava Mahlera v Jihlavě, a Alena Nachtigalová, ředitelka Nachtigall Artist Managementu. Součástí programu bude také panel Young Forum, v němž představí své projekty mladí manažeři.

Druhý den bude věnován prezentaci Filharmonie Brno a Velikonočního festivalu duchovné hudby v Besedním domě. V Uměleckoprůmyslovém muzeu Moravské galerie v Brně se symposium zaměří na specifika produkce výstav.

Zájemci se mohou registrovat na e-mailu info@tugendhat.eu nebo telefonicky na čísle +420 515 511 015.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Nejčtenější