Symposium: Umění, hudba, management. Desátý ročník spojí špičkové odborníky z celého světa

Symposium: Umění, hudba, management. Desátý ročník spojí špičkové odborníky z celého světa

Hudební fakulta JAMU ve spolupráci s kreativním hubem KUMST pořádají již 10. ročník Symposia: Umění | Hudba | Management. Jde o mezinárodní setkání studentů, pedagogů a odborníků se zaměřením na oblast hudebního managementu a produkce. Letošní program se soustředí na digitalizaci, zavádění inovací nebo udržitelnost nejen v hudbě.

SYMPOSIUM: Umění | Hudba | Management bylo založeno v roce 2013 na Hudební fakultě JAMU a pořadatelství se každý rok střídá na uměleckých vysokých školách České republiky a Slovenska, kde je vyučován obor hudební produkce a management - Hudební a taneční fakultě AMU v Praze a Hudobné a tanečné fakultě VŠMU v Bratislavě. Cílem této konference je prozkoumání oblasti uměleckého managementu prostřednictvím přednášek, workshopů a panelových diskuzí s odborníky. Současně nabízí účastníkům možnost setkání s lidmi se stejnými zájmy, navázání nových pracovních i přátelských vztahů a rozšíření kontaktní sítě. Akce proběhne 9. a 10. dubna 2024 v brněnském KUMSTu.

Tématy letošního symposia jsou digitalizace, zavádění inovací, práce s publikem a udržitelnost v souvislosti s uměleckým managementem nejen v hudbě. Vedení přednášek, diskuzí nebo workshopů na tuto problematiku se ujmou osobnosti ze zahraničí i tuzemska, mezi které patří Aubrey Bergauer (USA), Brian Kavanagh, David Taylor, Marta Génova (VB) a další. Z českých odborníků se představí např. Jan Žemla (Janáčkova filharmonie Ostrava), Lukáš Rychtařík (Championship Music) nebo Matěj Ostárek (Štěrkovna Open Music). Podrobný program a všechny přednášející naleznete na webu symposia.

HF JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější