Symposium: Umění, hudba, management se vrací na brněnskou JAMU

Po dvou letech se na brněnskou JAMU vrací Symposium: Umění | Hudba | Management. Tři dubnové dny budou patřit debatám, novým nápadům a výměně kontaktů profesionálů, studentů i pedagogů. 7. ročník Symposia slibuje přes tři desítky přednášejících ze čtyř zemí světa a doprovodný program. Symposium se tentokrát zaměřuje na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů.

Symposium vzniklo jako první svého druhu v roce 2013 na Hudební fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, následně se stalo každoroční událostí. Místo konání a role pořadatele se každý rok přesouvá na jednu ze tří vysokých uměleckých škol, na nichž se hudební management, resp. produkce vyučuje (Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Akademie múzických umění v Praze a Vysoká škola múzických umění v Bratislavě). Tentokrát se nezaměřuje na jednu oblast, ale naopak ukáže rozmanité pohledy na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů. Bude řeč o budování značky skrze hudbu s odborníkem a významným tvůrcem znělek Johnem Grovesem (USA, N). Etiketu a soft skills povede lektor a mentor Daniel Šmíd, prohloubení znalostí v současné problematice německých orchestrů a jejich výzvách nabídne Steffen Höhne (N).

Symposium: Umění | Hudba | Management proběhne ve dnech od 8. do 10. dubna 2019 v prostorách JAMU, Divadla na Orlí  Impact Hubu na ulici Cyrilská.

Letošní 7. ročník Symposia více přiblíží i hudebníkům. „Připravili jsme program, který nabízí hudebníkům i dalším studentům interpretačních oborů možnost seznámit se se základy manažerské práce, které pomohou především začínajícím profesionálům vykročit správnou nohou.” vysvětluje Lucie Pešl Šilerová, vedoucí katedry hudební produkce JAMU. Seznamovat se bude hlavně se stěžejními oblastmi, jako je získávání finančních zdrojů nebo bookování koncertů. Symposium, které realizují posluchačky třetího ročníku hudebního manažerství na HF JAMU Michaela Gereová a Mária Takáčová, je pro návštěvníky zcela zdarma, podmínkou je pouze se zaregistrovat.

Nosným pilířem celého dne je posílení mezinárodní spolupráce. Dopoledne otevřou přednášky věnované profesním sítím SoundCzech, ENCATC a AEC. Následovat bude panelová diskuze zástupců oboru kulturního a hudebního managementu a produkce na středoevropských univerzitách (Česká republika, Slovensko, Rakousko a Německo). Notu vzdělávání v zahraničí bude držet i blok, ve kterém se studenti podělí o své zkušenosti ze zahraničních studijních a pracovních stáží. Symposium navíc nabídne i novou posterovou sekci, kde mohou mladí profesionálové představit své projekty odborné veřejnosti. Všichni, kteří se chtějí inspirovat nejen přednáškami, budou potěšeni možností zakoupení vybraných monografií z nakladatelství JAMU, AMU a Institut Umění – Divadelní Ústav za zvýhodněné ceny.

Odkazy na registraci a další informace naleznete na webových stránkách.

HuFa JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější