Tmavomodrý festival: Koncerty, zážitkový den a workshop pro nevidomé

Tmavomodrý festival: Koncerty, zážitkový den a workshop pro nevidomé

29. ročník mezinárodního festivalu pro nevidomé a slabozraké děti a mládež i s širokou veřejnost se opět uskuteční v Brně.

Tmavomodrý festival nabídne v rámci svého programu vystoupení nevidomých dětí, zážitkový den pro veřejnost a benefiční koncert, jehož výtěžek poputuje zrakově handicapovaným dětem. Součástí doplňkového programu je výcvik vodících psů nebo výstava kompenzačních pomůcek pro nevidomé.

Tmavomodrý festival je ohlášen na 11. a 12. května 2018. Vystoupení nevidomých dětí proběhnou v Sálu Břetislava Bakaly 11. května od 10:00 do 13:00. 

Moravská galerie v Brně - Uměleckoprůmyslové muzeum pořádá pro účastníky festivalu, otevřený workshop pro nevidomé a slabozraké zaměřený na prostorovou typografii, který bude probíhat ve výstavách Mezinárodního bienále grafického designu Brno. Doprovodnou akcí Tmavomodrého festivalu je i Jarní Agora 2018 – odborné workshopy o informačních a komunikačních technologiích pro zrakově postižené, které 12. a 13. května 2018 pořádá Středisko Teiresiás Masarykovy univerzity.

Foto archiv TIC Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější