Dirigování absolvoval na brněnské JAMU u Jiřího Bělohlávka, u kterého později působil jako asistent. V minulosti byl šéfem opery Národního divadla Brno. Od podzimu příštího roku se ujme vedení Velšské národní opery.
Úspěšný český dirigent začínal jako asistent Jiřího Bělohlávka při nastudování Janáčkovy Káti Kabanové ve Finské národní opeře (2003) a Smetanovy Čertovy stěny v Národním divadle v Praze (2001). Poté dva roky zastával post uměleckého šéfa Národního divadla Brno. Mezinárodní úspěch si vysloužil nastudováním Janáčkovy Věci Makropulos v Opéra National de Paris nebo Její pastorkyní v Bavorské státní opeře. Důležité je také zmínit spolupráci s přestižními tělesy jako je BBC Symphony Orchestra, Musikkollegium Winterthur, Gävle Symfoniorkester nebo Velšskou národní operou, do které následující sezónu nastoupí coby umělecký vedoucí.
Tomáš Hanus nám ke svému nastávajícímu působení řekl následující:
Jaká bude dramaturgická koncepce sezóny 2016/2017? Budete pokračovat v uvádění českých oper, jako jste to dělal doposud po celé Evropě?
Repertoár bude vystaven internacionálně, primárně nepůjde o propagaci české hudby. Ale vzhledem k tomu, že intendatntem Velšské národní opery je David Poutney, který je českým skladatelům velmi nakloněn a sám je mnohokrát uvedl, je zařazení těchto děl do repertoáru velmi pravděpodobné. Určitě bych chtěl nastudovat Janáčkovu Káťu Kabanovou.
V posledních letech jste pracoval s významnými orchestry jako BBC Symphony Orchestra nebo Musikkollegium Winterthur po celé Evropě, vrtátíte se také někdy do svého rodného Brna?
Velice rád bych vystoupil i v Brně, ale žádná nabídka zatím není v dohlednu.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..