Trio Aperto vystoupí ve vile Löw-Beer

30. listopad 2020, 2:00

Trio Aperto vystoupí ve vile Löw-Beer

Ensemble Opera Diversa se s ohledem na současnou situaci přesouvá do online prostoru, kde uvede stream komorního koncertu z vily Löw-Beer. Vystoupí dechové uskupení Trio Aperto, ve složení hoboj, klarinet a fagot. V jejich podání zazní díla výhradně brněnských autorů – Miloše Štědroně, Dalibora Spilky, Evžena Zámečníka a dalších.

Večer ve vile bude patřit komorní hudbě v produkci Ensemblu Opera Diversa. Hostující Trio Aperto bylo založeno na půdě Moravského divadla Olomouc v roce 2014. Soubor ve složení Barbora Šteflová – hoboj, Jan Charfreitag – klarinet, Pavel Horák – fagot se zaměřuje na českou soudobou tvorbu, a to zejména na skladby třetí čtvrtiny 20. století. Jejich koncert bude ke zhlédnutí na Youtube kanálu agentury BIATEK, odkaz na stream bude včas zveřejněn na operadiversa.cz a na facebook.com/operadiversa. Koncert proběhne 7. prosince 2020 v 19:00 ve vile Löw-Beer.

Skladba Affetti Banalissimmi Miloše Štědroně se skládá z pěti částí a vznikla jako zbrusu nové dílo namísto původního, téměř ztraceného díla pro totožné obsazení, na míru Triu Aperto. Dalibor Spilka zkomponoval svoji jednovětou skladbu Rozmarné léto v roce 1984 pro Filharmonické dechové trio, snad ovlivněn „rozmary“ stejnojmenného literárního díla Vladislava Vančury. Pro stejné seskupení vznikly v roce 2007 také svým stylem humorné Tři grotesky Evžena Zámečníka. V premiéře pak na koncertě zazní také třívěté dílo Mikrosvěty IX Radima Bednaříka, psané v létě tohoto roku na míru tělesu. Závěr pak patří Vojtěchu Dlaskovi a jeho Krapp-Triu, exkurzi do světa lidských povah, sebeklamů i literárních zápletek.

Program:

MILOŠ ŠTĚDROŇ (1942): Affetti Banalissimmi (2018) I. 5 Affetti Banalissimi – II. Solis praevia – III. Soli – IV. Menuet – V. Fresco

DALIBOR SPILKA (1931–1997): Rozmarné léto (1984)

EVŽEN ZÁMEČNÍK (1939–2018): Tři grotesky (2006) I. Allegretto scherzando – II. Allegretto – III. Allegro

RADIM BEDNAŘÍK (1979): Mikrosvěty IX (2020) PREMIÉRA I. Maestoso – II. Con moto – III. Maestoso agitato e con moto

VOJTĚCH DLASK (1979): Krapp-Trio (2015) I. Ty mě nechceš milovat? Ale to nejde! Mě nemilovat, to nejde! – II. Jistě jste již určili diagnózu, pánové. Pomožte jí, dělejte, co umíte! – III. Ten čaj nám dnes přines ty, Julie! – III ½. Nejspíš si ještě máte co říct... mezi čtyřma očima – co jste nechtěli říkat přede mnou. Opustím vás. – IV. A najednou pukla obruč kolem jeho srdce...

Foto archiv tria

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější