Tyče nevyhnutelné: Album Pavla Zlámala & PQ

5. březen 2018, 1:00

Tyče nevyhnutelné: Album Pavla Zlámala & PQ

Jazzové kvarteto Pavla Zlámala PQ vydalo své debutové album s názvem Tyče nevyhnutelné. Celkem osm skladeb je v digitální verzi dostupných na hudebních aplikacích jako například Spotify, iTunes nebo Deezer.

Brněnský jazzový klarinetista a saxofonista Pavel Zlámal je známý jako všestranný hráč a experimentátor. Téměř po roce příprav vyšla digitální podoba jeho alba Tyče nevyhnutelné. Album vznikalo ve dvou fázích roku 2017 v Nahrávacím studiu Divadla na Orlí za zvukové supervize Jana Košuliče. Formace PQ svojí tvorbou reaguje na současné podoby moderního jazzu. Jak z názvu vyplývá, je to v podstatě výsledek všeobecného běhu věcí – jakéhosi nevyhnutelného řádu. Toto se stát muselo, a to právě takto, bez retuší a příkras, poukazuje autor hudby Zlámal na jistou její syrovost a dodává, že: „S chlapci není jen radost hrát, ale i být, takže deska je tak autentickým svědectvím o místě, času a konstelaci, ale co víc, je zároveň i jakousi pečetí našeho nekonečného přátelství.“

Album spojuje mladé brněnské hudebníky z jazzové katedry Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Klavírista PQ je Martin Konvička, dále Václav Pálka na bicí nástroje a kontrabasista Juraj Valenčík, který se kromě jazzu zaměřuje také na klasickou hudbou.

Pavel Zlámal & PQ/ Foto Dáno Szabo

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

Nejčtenější