Tyče nevyhnutelné: Album Pavla Zlámala & PQ

5. březen 2018, 1:00

Tyče nevyhnutelné: Album Pavla Zlámala & PQ

Jazzové kvarteto Pavla Zlámala PQ vydalo své debutové album s názvem Tyče nevyhnutelné. Celkem osm skladeb je v digitální verzi dostupných na hudebních aplikacích jako například Spotify, iTunes nebo Deezer.

Brněnský jazzový klarinetista a saxofonista Pavel Zlámal je známý jako všestranný hráč a experimentátor. Téměř po roce příprav vyšla digitální podoba jeho alba Tyče nevyhnutelné. Album vznikalo ve dvou fázích roku 2017 v Nahrávacím studiu Divadla na Orlí za zvukové supervize Jana Košuliče. Formace PQ svojí tvorbou reaguje na současné podoby moderního jazzu. Jak z názvu vyplývá, je to v podstatě výsledek všeobecného běhu věcí – jakéhosi nevyhnutelného řádu. Toto se stát muselo, a to právě takto, bez retuší a příkras, poukazuje autor hudby Zlámal na jistou její syrovost a dodává, že: „S chlapci není jen radost hrát, ale i být, takže deska je tak autentickým svědectvím o místě, času a konstelaci, ale co víc, je zároveň i jakousi pečetí našeho nekonečného přátelství.“

Album spojuje mladé brněnské hudebníky z jazzové katedry Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Klavírista PQ je Martin Konvička, dále Václav Pálka na bicí nástroje a kontrabasista Juraj Valenčík, který se kromě jazzu zaměřuje také na klasickou hudbou.

Pavel Zlámal & PQ/ Foto Dáno Szabo

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější