V Brně proběhne setkání hudebních pedagogů v rámci projektu OnStage

V Brně proběhne setkání hudebních pedagogů v rámci projektu OnStage

V Brně se setkají hudební pedagogové z Plzně, Neratovic a Broumova. Navštíví výuku hudební výchovy na ZŠ nám. 28. října a na ZŠ Merhautova. Setkání zástupců spolupracujících měst projektu OnStage – Music Schools For Social Change, který se zabývá novými metodami hudebního vzdělávání dětí a mládeže ohrožených sociálním vyloučením, proběhne v nadcházejícím týdnu.

Brno hostilo v listopadu 2021 zástupce měst, která se zapojila do československé iniciativy OnStage – Music Schools For Social Change. Účastníci setkání navštívili dvě brněnské základní školy, kde jim byla představena inovativní metoda výuky hudby. Takto navázaná spolupráce spojila města Brno, Plzeň, Neratovice, Nitru, Bánskou Bystricu, Lučenec a Trenčín. Zapojená města mají společný cíl – zavádět hudební programy a aktivity k posilování sociální inkluze v městském prostoru. A právě tři z nich se setkají v Brně příští týden 15. a 16. března 2022. Společně se půjdou podívat na výuku hudební výchovy na ZŠ nám. 28. října, skupinovou výuku smyčců tamtéž a na výuku kytar na ZŠ Merhautova.

Díky projektu OnStage se v Brně již několik let daří organizovat hudební programy, které aktivně zapojují sociálně znevýhodněné děti do společnosti. Zkušenosti nyní organizátoři předávají do dalších českých a slovenských měst. Iniciativa OnStage se koná od července 2021 do prosince 2022. Během této doby se zapojená města pokusí vytvořit vlastní hudební programy, které nabídnou občanům bydlícím v městských lokalitách ohrožených sociálním vyloučením. Vedoucím městem sítě je právě Brno, které tento typ hudebních programů již třetím rokem úspěšně organizuje.

Projekt OnStage se koná v rámci Operačního programu URBACT III. Iniciátory projektu bylo české Národní kontaktní místo (National URBACT Point – NUP), které funguje na Ministerstvu pro místní rozvoj v rámci Odboru regionální politiky, a slovenské Národní kontaktní místo, které spadá pod Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější