V Kabinetu Múz vystoupí Floex s robotem Josefem

V Kabinetu Múz vystoupí Floex s robotem Josefem

Český skladatel a multimediální umělec Floex přichází s novým koncertním projektem v návaznosti na vydání remixového alba Machinarium Remixed. Jde o jeho původní soundtrack k počítačové hře Machinarium od českého studia Amanita Design, která letos slaví své 10. narozeniny.

Na připravovaných klubových koncertech poprvé zazní nejen živé verze některých soundtrackových skladeb, ale i nové, ještě nevydané tracky, stejně jako skladby, které jsou celkovým průřezem Floexovy tvorby. Do jeho kapely se vrací zpěvačka Sára Vondrášková (Never Sol) a na bicí se představí robot Josef z Machinaria. „Je to obrovské dobrodružství, které těmito koncerty rozhodně neskončí. Existuje spousta možností, jak s Josefem do budoucna experimentovat,“ láká Floex a dodává „Josefa dalo dohromady nečekané množství lidí. Nejde jen nápad a know how Dominika Jančíka, ale o úsilí širokého týmu zapálených odborníků a nadšenců. Pracovali jsme s designem atypických zvuků a mnoha speciálními díly. Jednotlivé části robota jsme vytiskli v 3D tiskárně, u Jana Krejčíře v Extreme3DPrint. Do projektu se zapojilo také několik set fanoušků na Instagramu, kteří Josefovi vybírali barvu.“ Koncert je ohlášený na pondělí 10. prosince 2019 od 20:00 v Kabinetu Múz.

Floex/ foto Michal Moravec

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější