Veena pokřtí nové album spolu s My Disco a Metronome Blues

Veena pokřtí nové album spolu s My Disco a Metronome Blues

Nové album s názvem Help It To Die pokřtí Veena v Kabinetu Múz. Jako hosté vystoupí australská trojice My Disco a brněnská kapela Metronome Blues v čele s Rhysem Braddockem.

Táborská skupina Veena vznikla v roce 2007 spojením některých členů Kalle, Please the trees, Boycotlettes či Ladies Swim. V roce 2008 vydali čtyřpísňové EP Behind Sonic Glances. Poté jejich aktivita utichla a nyní se vracejí s novým albem Help It to Die, které charakterizuje hlavně postpunková emocionalita a výrazný hlas Veroniky BuriánkovéKoncert je ohlášený na 9. června od 20:30 v Kabinetu Múz. 

Brno bude reprezentovat kapela Metronome Blues, která funguje od počátku roku 2015 a již za několik měsíců vydá pod hlavičkou Full Moonu své první album. Metronome Blues jsou trio, často stavějící na repetitivních, avšak hutných basových linkách. Na podiu se snaží o sonickou záplavu prostoru, s délkami svých skladeb leckdy zabrousí do meditativních vod. Skupina hraje ve složení Rhyse Braddock - kytara a zpěv, Honza Čapek - basa a Lukáš Baumann - bicí.

Hostující kytarová kapela My Disco z Austrálie vystoupí v Brně vůbec poprvé. Jejich tvorba je označována za hypnotický, post-punkový minimalismus.

Veena/ foto archiv skupiny

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější