Věhlasný pianista Herbie Hancock vystoupí v Brně

Věhlasný pianista Herbie Hancock vystoupí v Brně

Předchází jej pověst nespoutaného kreativního živlu a zároveň mimořádně schopného byznysmena. Nahrál přelomová jazzová alba i populární singly, které se umisťovaly na předních místech hitparád. Stihl získat čtrnáct cen Grammy i filmového Oscara. Je jazzovým vyslancem organizace UNESCO a minulou středu zahajoval v japonské Ósace Mezinárodní den jazzu. Řeč je o nejzásadnějším jazzovém klavíristovi posledních padesáti let, letos čtařiasedmdesátiletém Herbie Hancockovi.

Hancock se za svoji mimořádně plodnou kariéru v ČR objevil doposud jen dvakrát – poprvé to bylo v roce 1986 na tehdejším režimem tolerovaném Mezinárodním jazzovém festivalu, podruhé na Pražském jaru v roce 2005. Herbieho Hancocka uvádí jako svůj vzor nejen drtivá většina jazzových hudebníků, ale i všichni zásadní tvůrci z oblasti funku, R’n’B, elektronické hudby či hip hopu,“ říká za pořadatele Vilém Spilka z agentury 24/7 Promotions, která se podílí i na organizaci právě probíhajícího mezinárodního festivalu JAZZFEST BRNO. „Hancock představuje ideální spojení umělecké hodnoty a posluchačské atraktivity. Ve své tvorbě dokázal vždy vyjít vstříc publiku, ale nikdy nepřekročil hranice vkusu,“ dodává Spilka.

Hancock se představí v sobotu 29. listopadu 2014 v brněnské hale Vodova. Vstupenky na koncert bude v prodeji již od 20. května od 14:14 hod. prostřednictvím webu www.herbiehancock.eu.

Legendární pianista a skladatel je nedílnou součástí jazzových dějin již od roku 1960. Jako člen jedné z nejvlivnějších jazzových kapel historie, druhého kvinteta Milese Davise, se Hancock stal jedním z průkopníků jazzové avantgardy. Jeho nahrávky ze 70. let (mj. s kapelou Headhunters) kombinovaly elektrický jazz, funk a rock do netradičního a neopakovatelného stylu, který dodnes ovlivňuje soudobou hudbu. Album Future Shock z osmdesátých let předznamenalo Hancockův vpád na území elektronické taneční hudby a nabídlo hned několik hitů včetně skladby Rockit. Ve stejném období pokračoval ve spolupráci s akustickou kapelou VSOP, který zahrnoval spoluhráče z kapely Milese Davise, Waynea Shortera, Rona Cartera a Tonyho Williamse. 

Hancock získal Oscara za hudbu k filmu Round Midnight a čtrnáct cen Grammy, včetně té nejzásadnější za album roku pro nahrávku River: The Joni Letters a dvou cen Grammy v roce 2011 za CD Imagine Project. Mnohé jeho skladby včetně Canteloupe Island, Maiden Voyage, Watermelon ManChameleon se staly moderními standardy a zásadně ovlivnily všechny styly moderní hudby. Letos čtyřiasedmdesátiletý a stále neuvěřitelně vitální Herbie Hancock je rovněž znám svojí slabostí pro luxusní piana značky Fazioli a příchylností k ručním syntezátorům.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Brad Mehldau se svým triem včera okouzlil publikum v Janáčkově divadle a dostál vynikající pověsti, která ho předcházela. JazzFestBrno začal po všech stránkách skvěle.  více

Koncertní uvedení alba Illusions, které bez nadsázky patřilo k vrcholům letošního festivalu JazzFestBrno, za pověstí nahrávky nijak nezaostávalo. Naopak, díky výbornému zvuku byly čitelnější i ty pasáže, které na záznamu kvůli košatějším aranžím splývají.  více

Americké trio Larry Goldings, Peter Bernstein a Bill Stewart nepřekvapí extravangancí. Pánové hrají pohodovou a pevně zakořeněnou hudbu, střídají standardy s autorskou tvorbou, nemají potřebu oslňovat mnohaminutovými sóly. Pilíři jejich vystoupení jsou zkušenost, přesnost a souhra. Prostě špičkové trio nejvyšší úrovně, trio bez jednoznačného lídra, právem v 90. letech označované za „nejlepší varhanní trio desetiletí“.  více


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější