Během 24. ročníku festivalu čeká publikum v prostorách brněnských kostelů celkem devět koncertů. Pestrý program obsáhne středověké chorální zpěvy, renesanční vícehlas z unikátních brněnských rukopisů, Janovy pašije i zvuk varhan doplněný baskytarou.
Tematické vymezení letošního ročníku je zrcadlové vůči předešlému ročníku Východ – Počátek. Festival je tedy letos věnován opačné světové straně Západ – Ratio, tématům apokalyptickým, racionalitě a posledním věcem člověka i světa. Polští hosté – Wrocławský barokní orchestr s Andrzejem Kosendiakem uvedou Bachovy Pašije podle sv. Jana. Již tradiční Temné hodinky nabídnou například premiérové uvedení soudobých Pašijí sv. Jana – série motet Jana Hanuše zkomponovaných na objednávku festivalu. Provede je mužské vokálního kvarteto Q VOX. Druhou polovinu festivalu ozdobí koncert Christiana Schmitta, jednoho z nejžádanějších mladých varhaníků, který před dvěma lety vstoupil společně s Magdalenou Koženou v rámci Koncertu pro Brno. Jeho koncert bude také holdem novým varhanám v jezuitském kostele. Mimořádnou událostí bude provedení renesanční Šestihlasé mše Antoine Brumela, která se dochovala v Brně. Závěrečný koncert na Petrově, na němž zazní velikonoční kombinace mistrovských děl rakouského skladatele a varhaníka Antona Brucknera, opět spojí Český filharmonický sbor Brno a Filharmonii Brno pod vedením jejího šéfdirigenta Aleksandara Markoviće.
Doprovodný program nabízí mimo jiné Pontifikální mši svatou, celebrovanou brněnským biskupem Mons. Vojtěchem Cikrlem nebo Velikonoční kantáty v konventu Milosrdných bratří. Festival, který provede posluchače dvěma velikonočními týdny, se koná pod hlavičkou Filharmonie Brno počtvrté. Zahajovací koncert se koná 29. března v kostele sv. Janů na Minoritské, Filharmonie Brno, Slovenský filharmonický sbor a sólisté na něm uvedou skladby Francise Poulenca a Arvo Pärta.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..