Vladimír Merta: Koncert k 70. narozeninám a nové album Podkrovní pásky

Vladimír Merta: Koncert k 70. narozeninám a nové album Podkrovní pásky

Hostem narozeninového koncertu Vladimíra Merty v brněnském klubu Mersey bude houslista Jan Hrubý spolu s klavíristou a kytaristou Ondřejem Fenclem.

Vladimír Merta vydal ke svému životnímu jubileu čtyřalbum Podkrovní pásky, limitovanou edici svých slavných domácích nahrávek z roku 1976. Některé písně z tohoto kompletu i další kultovní songy ze 70. a 80. let, např. Astrolog, Omamná květina, Chtít chytit vítr, Vzdálené výstřely, Praha magická, Staré dopisy, K pětadvaceti, Začouzené sklíčko, Harmonie, Sjezd upírů, zazní i během brněnského koncertu. Písničkáře na něm doprovodí jeho dlouholetý spoluhráč Jan Hrubý a Ondřej Fencl, se kterým Merta spolupracuje především v poslední době. Koncert se uskuteční 11. dubna od 20:00 v brněnském klubu Mersey.

Vladimír Merta patří k nejvýznamnějším písničkářům období normalizace. Narodil se 20. 1. 1946 v Praze, vystudoval architekturu na ČVUT a poté scenáristiku a režii na FAMU. Skládání písní se začal věnovat během studijního pobytu ve Francii koncem šedesátých let, kde u francouzské společnosti Vogue vydal i svou první LP desku Ballades de Prague. Jeho první samostatné domácí album P. S. vyšlo v roce 1978. Poté bylo Mertovi znemožněno vydávat, problémy měl i s koncertní činností, takže další deska (EP Vybraná slova) mohla vyjít až o deset let později. Následovala dvě koncertní alba Vladimír Merta 1 a Vladimír Merta 2 (1989) a poté LP a CD se staršími nahrávkami i novou tvorbou. Merta často spolupracoval i s hudebníky jiných žánrů, například s ETC natočil CD Ponorná řeka (2011). Tvorba posledních let je obsažena v albech Domilováno (2013) a Imagena (2014). V době zákazů pracoval Vladimír Merta pro televizi a film. K filmařské práci se vrátil v devadesátých letech, pro Českou televizi natočil občasník Dírou v kytaře a třídílný cyklus Šedá zóna.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Vladimír Merta – „70“

11.4.2016, 20:00 / Mersey Music Club


Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Nejčtenější