Vladimír Merta: Koncert k 70. narozeninám a nové album Podkrovní pásky

Vladimír Merta: Koncert k 70. narozeninám a nové album Podkrovní pásky

Hostem narozeninového koncertu Vladimíra Merty v brněnském klubu Mersey bude houslista Jan Hrubý spolu s klavíristou a kytaristou Ondřejem Fenclem.

Vladimír Merta vydal ke svému životnímu jubileu čtyřalbum Podkrovní pásky, limitovanou edici svých slavných domácích nahrávek z roku 1976. Některé písně z tohoto kompletu i další kultovní songy ze 70. a 80. let, např. Astrolog, Omamná květina, Chtít chytit vítr, Vzdálené výstřely, Praha magická, Staré dopisy, K pětadvaceti, Začouzené sklíčko, Harmonie, Sjezd upírů, zazní i během brněnského koncertu. Písničkáře na něm doprovodí jeho dlouholetý spoluhráč Jan Hrubý a Ondřej Fencl, se kterým Merta spolupracuje především v poslední době. Koncert se uskuteční 11. dubna od 20:00 v brněnském klubu Mersey.

Vladimír Merta patří k nejvýznamnějším písničkářům období normalizace. Narodil se 20. 1. 1946 v Praze, vystudoval architekturu na ČVUT a poté scenáristiku a režii na FAMU. Skládání písní se začal věnovat během studijního pobytu ve Francii koncem šedesátých let, kde u francouzské společnosti Vogue vydal i svou první LP desku Ballades de Prague. Jeho první samostatné domácí album P. S. vyšlo v roce 1978. Poté bylo Mertovi znemožněno vydávat, problémy měl i s koncertní činností, takže další deska (EP Vybraná slova) mohla vyjít až o deset let později. Následovala dvě koncertní alba Vladimír Merta 1 a Vladimír Merta 2 (1989) a poté LP a CD se staršími nahrávkami i novou tvorbou. Merta často spolupracoval i s hudebníky jiných žánrů, například s ETC natočil CD Ponorná řeka (2011). Tvorba posledních let je obsažena v albech Domilováno (2013) a Imagena (2014). V době zákazů pracoval Vladimír Merta pro televizi a film. K filmařské práci se vrátil v devadesátých letech, pro Českou televizi natočil občasník Dírou v kytaře a třídílný cyklus Šedá zóna.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Vladimír Merta – „70“

11.4.2016, 20:00 / Mersey Music Club


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější