Vladivojna La Chia pokřtí své nové album v Kabinetu Múz

Vladivojna La Chia pokřtí své nové album v Kabinetu Múz

Zpěvačka, skladatelka a textařka Vladivojna La Chia vydala 23. září již páté sólové album s názvem Tam v hluboké tmě tepe a září, pokřtí ho v brněnském Kabinetu Múz. V první části večera odehraje Vladivojna La Chia akustický set po boku své dlouholeté spoluhráčky cellistky Terezie Vodička Kovalové, v druhé části představí aktuální album s kapelou Tepe a září.

„Do nové desky se mi vloudila erotika, ze sklepů tam zbyla mystika. Je to pro mě spíš noční album. Intimita noci a samoty vám dává hodně prostoru pro zbystření. Nepotřebujete toho tolik. Je to velký kontrast k předchozím Hrdinům naší doby, které jsem nahrávala s velkou kapelou. Teď jsem se sama uzavřela do svého světa. V mém životě se stalo tolik emočně silných věcí, že jsem měla potřebu je zaznamenat do zcela nových skladeb a od akustiky jsem se odklonila spíše k elektronice,” popisuje Vladivojna La Chia téma nové nahrávky.

Pro koncertní podobu Tam v hluboké tmě tepe a září postavila Vladivojna zcela novou kapelu s názvem Tepe a září v obsazení Karolína Šustová (klávesy), Tereza Čepková (basa) a Jan Horváth (elektronické bicí), originální kapelní kostýmy navrhla Lenka Mulabegović z dílny Mi fashion label. Vedle elektroniky tak uslyšíte zvuky vytvořené z rozmanitých věcí, které skladatelku během natáčení obklopovaly - kuchyňské nože, hrnky, štětce, tibetské zvonky, venušiny kuličky nebo sto let stará kytara. Skladba Neklidná noc byla nahrána loni na podzim v rámci živého komorního vystoupení v Domě U Kamenného zvonu několik dní před uzavřením živé kulturní produkce. 

Vladivojna La Chia (*1983) je skladatelka, textařka a výtvarnice. Na svém kontě má mimo vlastní sólové tvorby (Tajemství Lotopu, Bohémy, ŠRAF, Tajemství (s)prostěrdel) také úspěšné soundtracky k filmům (Nevinnost, 8 hlav šílenství), seriálu HBO (Až po uši) a k desítkám dokumentů (Čechoslováci v gulagu, Dopisy od Karla Čapka, Útěk na Maledivy,…), divadelním inscenacím (Molly Sweeny, Peer Gynt, Othello, Kdo je tady ředitel, Dům Bernardy Alby,…), nebo audioknihám (Kafe a cigárko, V lesích, Piranesi). Posledních pět let se věnovala kromě jiného zhudebňování básní ruské básnířky a novinářky Anny Barkovové (Hrdinům naší doby). Přes deset let externě připravuje autorské pořady pro Český rozhlas Vltava (Čajovna, MusiCafe, Rádio Dada). Vystudovala volnou a užitou grafiku a ateliér intermediálních forem na Ostravské Univerzitě.

Foto Eliška Šárková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější