VUS Ondráš rozšiřuje řady orchestru

VUS Ondráš rozšiřuje řady orchestru

Vojenský umělecký soubor Ondráš vyhlašuje výběrové řízení do profesionální části souboru na pozici sólista/-tka hudební a pěvecké skupiny (housle) v Orchestru lidových nástrojů.

Hudebníci Orchestru lidových nástrojů jsou většinou absolventy či studenty konzervatoří nebo hudebních vysokých škol, najdou se ale i takoví, kterým se koníček stal zaměstnáním. Výběrové řízení se uskuteční v úterý 28. ledna 2020 v 16:00 v sídle VUS Ondráš - Štefánikova 53a, Brno. Strukturovaný životopis zasílejte předem na personal@vusondras.cz.

Pozice nabízí:

  • hlavní pracovní poměr, plný pracovní úvazek
  • platové podmínky: PT 12
  • pro zaměstnance nabízíme možnost ubytování
  • předpokládaný nástup: dle domluvy, ideálně od 5. února 2020
  • dále nabízíme: stabilní finanční příjem, 5 týdnů dovolené na zotavenou, možnost zvýhodněného stravování, možnost pracovat v jediném profesionálním tělese svého druhu v ČR, možnost vlastního rozvíjení se v oboru, tvůrčí práci v mladistvém kolektivu, po dohodě s vedením možnost dálkového studia při zaměstnání

Požadavky pro housle:

Kvalifikační předpoklady: dokončené středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání hudebního zaměření výhodou, ne podmínkou.

  • stupnice + rozložené akordy dle vlastního výběru, dvojhmaty
  • přednes, např. 1. větu klasického nebo romantického koncertu, případně sólová skladba libovolného žánru
  • improvizace – uchazeč zahraje s naší cimbálovou muzikou (u houslistů prim i terc)
  • hra z listu – notový materiál zašleme přihlášenému uchazeči elektronicky předem
  • zpěv – dvě lidové písně (pomalá a rychlá)
  • vítáme ukázky vlastní tvorby, zejména zaměřené na nástrojové obsazení orchestr

Foto archiv VUS Ondráš

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější