Vyšlo nové album Tara Fuki Winna

Vyšlo nové album Tara Fuki Winna

Duu Tara Fuki se podařilo na novém albu Winna připravit nevšední hudební zážitek. Obě interpretky si vystačily bez hostů a dávají tak vzpomenout v tom nejlepším smyslu na svůj debut Piosenki do snu.

Po čtyřech letech od čtvrté řadové nahrávky Sens natočily Andrea Konstankiewicz s Dorotou Barovou devět nových skladeb. Nahrávání alba Winna probíhalo v létě 2014 ve studiu Cyberbaobab ve spolupráci s Miroslavem Chyškou (Ilustratosféra), který se na CD podílí také producentsky. Autorka převážné části textů Dorota Barová potvrzuje, že koncepce alba byla jasná od začátku: „Chtěly jsme udělat desku zase samy, bez hostů. Cítily jsme, že materiál a nápady jsou silné. Samozřejmě, že to není úplně čistý záznam písní, jak je hrajeme na koncertech. Využily jsme možnosti nahrávacího studia a do některých skladeb jsme si dohrály a dozpívaly další melodie.“

Album je převážně oproštěné i od elektroniky. „Jak písně vznikaly, tak vlastně ta potřeba okořenit je elektronikou nebyla. Myslím, že fungují samy o sobě tak, jak jsou. Podle mě je to taky tím, že pořád přemýšlíme akusticky“, sděluje Dorota Bárová. Ta je autorkou sedmi textů, které jsou, tak jako na všech předchozích nahrávkách, v polštině. Dámy také opět nezapomněly na svého oblíbeného polského básníka K. K. Baczynskeho a zhudebnily jeho báseň Piosenka dla Anni. Jediný český text Závrať napsala Andrea Konstankiewicz.

Ta žije ve Francii a do ČR se vrací nepravidelně, ale Tara Fuki stále pokračují ve své činnosti. „ Je pravda, že to trochu komplikuje přípravu nahrávek, ale čtyři roky není zas tak dlouhá doba. Navíc v mezičasí vznikaly nové písničky, které už hrajeme nějaký čas na koncertech. Ale samozřejmě i vzdálenost mezi Českem a Francií v tom hraje roli. Taky se mi narodil syn, kterému teď bude rok“, svěřuje se Dorota Bárová, proč Tara Fuki vystupují a nahrávají tak sporadicky. Ale tím více se Tarafuki soustředí na vytříbenost svých nahrávek. Oceňují jak fanoušci, tak odborná kritika a dámy již obdržely tři ocenění Anděl.

Kolekce devíti skladeb se nese ve velice intimní a naléhavé atmosféře podzimu a deště. Její jemná rytmická repetitivnost vybízí k hlubšímu vnímání pomíjivosti času a ve spojení s uhrančivými vokály Doroty Barové nás vrací na prvopočátek, ve kterém vše teprve vzniká.

Album Winna vyšlo u Indies Scope, speciální koncert k vydání alba se bude konat 21. ledna 2015 v pražském Divadle Archa. Mimořádným hostem bude Aneta Langerová.

Foto Jan Tichý a archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Urbanfolkovému duu Kieslowski dnes vychází třetí řadové album nazvané Mezi lopatky. Poslechněte si z něj ukázky. Do distribuce jde také Hopetown indiepopové kapely Holden Caulfield.  více


Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější