Vzpomínka na Homéra

Vzpomínka na Homéra

Dvoudenní festival připomene undergroundového básníka Pavla „Homéra“ Ambrože.

Vzpomínka na brněnského básníka Pavla Homéra Abrože, neodmyslitelné součásti neviditelného kulturního Brna, brněnského undergroundu. Nápad na Homér’s Memorial vznikl v hlavě Homérova dlouholetého přítele, archiváře a vydavatele Luboše Vlacha (ŠOT Records, Edice Predikace) asi měsíc po Homérově smrti v roce 2011. Akci pořádají každoročně vydavatelství Ears and Wind Redcords, revue Dno, almanach Um Pakultury a nakladatelství Vetus Via. Na festivalu nevystupují jen umělci spjati, či inspirováni Homérem, byť jich ovlivnil nespočet (např. Já jsem poznal, Čočka, Nic moc Kvintet, Mongolovy městské sady…), pozvání přijala celá řada vystupujících napříč žánry, koncepce je podobná Krákoru, zasazeno do intimnějšího klubového prostředí.

Na 4. ročníku Homér’s Memorial budou pokřtěny 3 knížky, a to sbírka povídek „Od zítřka žirafy nejím“ od Marka Soboly, který bude festivalem provázet, dále sbírka básní brněnského básníka Ivoše Krejzka „Vteřinový manžel“ a novinka Petra Formše „Okusovači mrtvol“. Samozřejmostí bude aktuální číslo novin „Uši a Vítr“.

Program

pátek 9. ledna 2014 od 18.00
Nadívaný skřivánek
Záviš – křest CD „K tomu nic“
V. Holata & spol.
Ylo-Africký slon
Česnekový hlavy
Mongolovy městské sady
Metalurg

sobota 10. ledna 2014 od 18.00
Pepíček Čečil
Nedělní lidé
Hokr
Gregor Samsa
Fask Luma
5 kilo ubrusu
Kontroll

Akce se koná v RC Brooklyn, Bašty 6.

Česnekový hlavy, foto Vladimír Sabo

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Děti kapitána Morgana, jejich hudba i texty vylézají z kanálů a jiných podzemních prostor, ale neulpívají v nich. Dívat se na hudbu a věci kolem sebe zespodu je pro ně spíš úhel pohledu než životní styl.  více


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější