Workshop moderního baletu: Tanec s partnerem

9. duben 2018, 1:00

Workshop moderního baletu: Tanec s partnerem

Tanec s partnerem je tématem nového workshopu taneční školy Balladine. Cílem je zvládnutí choreografie od Nacho Duato. Workshop vede Vendula Vlasáková a Josef Koutný.

Součástí nově nabízeného workshopu je trénink, který povede ke zvládnutí jedné z choreografií od Nacho Duato. Tento světově uznávaný španělský tanečník a choreograf studoval v Londýně, Bruselu a v New Yorku. Svou taneční kariéru začal ve švédském Cullberg Ballet a o rok později se připojil k Nederlands Dans Theater s uměleckým vedoucím Jiřím Kyliánem zůstal u společnosti deset let. V roce 1983 choreografoval tanec Jardí, na hudbu složenou Maria del Mar Bonet, který získal první cenu v Internationaler Choreographischer Wettbewerb, Köln. V roce 1988 byl Duato jmenován rezidentním choreografem NDT společně s Hans van Manenem a Jiřím Kyliánem. Poté se stal uměleckým ředitelem společnosti Compania Nacional de Danza Nacho Duato a následně vedl baletní společnost Mikhailovského divadla v Rusku. V roce 2014 se Nacho Duato stal generálním a uměleckým ředitelem Berlínského státního baletu.

Workshop vedou taneční lektoři Vendula Vlasáková a Josef Koutný, je určen pro taneční nadšence, jednotlivce, kamarády i páry, kteří mají alespoň základní přehled baletních prvků.

Akce je ohlášena na neděli 22. dubna 2018 od 15:00 v prostorách taneční školy Balladine.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější