Z Říma do Brna: Další stream koncertu Czech Ensemble Baroque

Z Říma do Brna: Další stream koncertu Czech Ensemble Baroque

Czech Ensemble Baroque připravuje koncertní program s virtuózním žalmem teprve dvaadvacetiletého Georga Friedricha Händela z jeho „italského“ období. Koncert bude živě přenášen z Konventu Milosrdných bratří. Diriguje Roman Válek.

Svět žalmů patří mezi základy duchovní hudby. Jde o prostředí barvitých, dramatických textů, jejichž ukotvení nalezneme ve Starém zákoně. Z Händelova zhudebnění sálá zcela zjevně sluncem zalitá Itálie – konkrétně Řím, kde dvaadvacetiletý mistr v roce 1707 pobýval. „Ne náhodou posluchači nabydou po prvním poslechu zhudebněného žalmu dojmu, že je jeho charakter výrazně smyčcový s virtuózním espritem. Řím byl totiž Mekkou génia houslí Archangela Corelliho a Händela tento Genus loci zcela evidentně pohltil.“ popisuje očekávanou náladu koncertu dirigent Roman Válek

Přímý přenos z koncertu, který proběhne 8. února 2021 od 19:30 v Konventu Milosrdných bratří bude možné sledovat prostřednictvím kanálu YouTube. Stream koncertu, který během zpěvu doprovází i titulky, připravuje spolu s Czech Ensemble Baroque režisér Jakub Kořínek. „Nikdy nenatáčíme prostý záznam hudby, vždy usilujeme o překlad z hudební řeči do filmového jazyka. S Czech Ensemble Baroque natáčíme moc rádi. To, jak krásně hrají a celková atmosféra se vždycky propíší i do toho videa.“ vysvětluje svůj přístup Kořínek.

Program:

H. Purcell: Anthems, G. F. Händel: Dixit Dominus HWV 232

Soli: R. Kružíková, P. Radostová, L. Karafiátová aj.

Koncertní mistr: D. Valentová

Dirigent: Roman Válek 

CEB/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější