Začátek sezóny ČSFB

Začátek sezóny ČSFB

Český filharmonický sbor Brno se sbormistrem Petrem Fialou zahájil koncem srpna novou sezónu 2013–2014 třemi významnými zahraničními turné. Na festivalu Rheingau Musik ve Wiesbadenu-Eberbachu účinkoval při provedení Verdiho Requiem a poté odjel do jižní Francie, kde na dvou letních festivalech zpíval dva koncerty à cappella (Poulenc, Messiaen, Bruckner, Janáček, Fiala) za řízení svého sbormistra Petra Fialy, a znovu se podílel na dvou provedeních Verdiho Requiem.

Začátkem září koncertoval ve švýcarském Bernu, kde s Bernskými symfoniky za řízení Maria Venzaga provedl s velkým úspěchem v místní katedrále dvakrát Beethovenovu Missu solemnis.

Ze Švýcarska odjel Český filharmonický sbor Brno do Berlína, kde se sirem Simonem RattlemBerlínskou filharmonií zpíval dvakrát Janáčkovu Glagolskou mši. Tuto událost jste měli možnost sledovat online přes Digital Concert Hall. Ve druhém zářijovém týdnu sbor odcestoval do Budapešti na dva koncerty v Paláci umění, kde za řízení Ivána FischeraBudapešťským festivalovým orchestrem zazpíval Dvořákovo Requiem. Český filharmonický sbor Brno tak měl v první polovině září možnost spolupráce s orchestry, které dnes patří mezi desítku nejlepších na světě. Všechny koncerty se setkaly s úžasným přijetím zcela vyprodaných sálů, a pro Český filharmonický sbor Brno to byly zážitky, na které se nezapomíná. Oba světoznámí dirigenti (S. Rattle i I. Fischer) projevili zájem také o další spolupráci s Českým filharmonickým sborem Brno.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Digital Concert Hall má v neděli na programu přímý přenos Janáčkovy Glagolské mše. Na provedení se s Berlínskými filharmoniky a Simonem Rattlem podílí i Český filharmonický sbor Brno a varhanní virtuos Christian Schmitt, jehož jste mohli slyšet s Magdalenou Koženou při jejím Koncertu pro Brno.  více

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější