Začátek sezóny ČSFB

Začátek sezóny ČSFB

Český filharmonický sbor Brno se sbormistrem Petrem Fialou zahájil koncem srpna novou sezónu 2013–2014 třemi významnými zahraničními turné. Na festivalu Rheingau Musik ve Wiesbadenu-Eberbachu účinkoval při provedení Verdiho Requiem a poté odjel do jižní Francie, kde na dvou letních festivalech zpíval dva koncerty à cappella (Poulenc, Messiaen, Bruckner, Janáček, Fiala) za řízení svého sbormistra Petra Fialy, a znovu se podílel na dvou provedeních Verdiho Requiem.

Začátkem září koncertoval ve švýcarském Bernu, kde s Bernskými symfoniky za řízení Maria Venzaga provedl s velkým úspěchem v místní katedrále dvakrát Beethovenovu Missu solemnis.

Ze Švýcarska odjel Český filharmonický sbor Brno do Berlína, kde se sirem Simonem RattlemBerlínskou filharmonií zpíval dvakrát Janáčkovu Glagolskou mši. Tuto událost jste měli možnost sledovat online přes Digital Concert Hall. Ve druhém zářijovém týdnu sbor odcestoval do Budapešti na dva koncerty v Paláci umění, kde za řízení Ivána FischeraBudapešťským festivalovým orchestrem zazpíval Dvořákovo Requiem. Český filharmonický sbor Brno tak měl v první polovině září možnost spolupráce s orchestry, které dnes patří mezi desítku nejlepších na světě. Všechny koncerty se setkaly s úžasným přijetím zcela vyprodaných sálů, a pro Český filharmonický sbor Brno to byly zážitky, na které se nezapomíná. Oba světoznámí dirigenti (S. Rattle i I. Fischer) projevili zájem také o další spolupráci s Českým filharmonickým sborem Brno.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Digital Concert Hall má v neděli na programu přímý přenos Janáčkovy Glagolské mše. Na provedení se s Berlínskými filharmoniky a Simonem Rattlem podílí i Český filharmonický sbor Brno a varhanní virtuos Christian Schmitt, jehož jste mohli slyšet s Magdalenou Koženou při jejím Koncertu pro Brno.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější