Začíná Etno Jaro 2014

Začíná Etno Jaro 2014

Další ročník festivalu Etno Jaro bude mít celkem deset večerů, které nabídnou pestrý výběr kapel – toho nejlepšího z domácí etnické scény. Přijedou ale i hudebníci z Polska, Ruska a Srbska. Festival proběhne v klubu Stará Pekárna, zahájí jej ve čtvrtek 13. února koncert skupiny Džezvica.

Džezvica je mladá pražská kapela, která se inspiruje rytmy a melodiemi z Balkánského poloostrova a jeho okolí. K typické představě balkánské dechovky má ovšem Džezvica daleko – čerpá z ní část inspirace, ale hraje svým, odlišným stylem. V jejích aranžích uslyšíte písně z Makedonie, Bulharska, Srbska, Chorvatska, ale třeba i Maďarska, Rumunska a Řecka, repertoár kapely sahá od teskných balad až po svižné a rytmické skladby. Charakteristický zvuk tvoří ženský trojhlas využívající fúze evropské a orientální hudby.

Etno Jaro 2014 – program

čt 13. 2. Džezvica (CZ/Polsko/Rusko), balkánská hudba
čt 27. 2. Bran (CZ), keltská hudba
čt 06. 3. Tom Zvardoň & Friends (CZ), latinská a africká hudba
út 11. 3. Avlija (CZ/Srbsko), balkánská hudba
čt 20. 3. Mariachi Espuelas (CZ), mexická hudba
čt 27. 3. Tubabu (CZ), západoafrická hudba
čt 03. 4. Trio de Janeiro (CZ), etnojazz
čt 10. 4. Natalika (CZ), world music
st 16. 4. Vobezdud (CZ), folkpunk
čt 24. 4. M. J. & the Electric Blue (CZ), heavy blues

Džezvica, foto Lukáš Hamáček

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Etno Jaro 2014 - Džezvica

13.2.2014, 20:00 / Stará Pekárna

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější