Začíná Etno Jaro 2014

Začíná Etno Jaro 2014

Další ročník festivalu Etno Jaro bude mít celkem deset večerů, které nabídnou pestrý výběr kapel – toho nejlepšího z domácí etnické scény. Přijedou ale i hudebníci z Polska, Ruska a Srbska. Festival proběhne v klubu Stará Pekárna, zahájí jej ve čtvrtek 13. února koncert skupiny Džezvica.

Džezvica je mladá pražská kapela, která se inspiruje rytmy a melodiemi z Balkánského poloostrova a jeho okolí. K typické představě balkánské dechovky má ovšem Džezvica daleko – čerpá z ní část inspirace, ale hraje svým, odlišným stylem. V jejích aranžích uslyšíte písně z Makedonie, Bulharska, Srbska, Chorvatska, ale třeba i Maďarska, Rumunska a Řecka, repertoár kapely sahá od teskných balad až po svižné a rytmické skladby. Charakteristický zvuk tvoří ženský trojhlas využívající fúze evropské a orientální hudby.

Etno Jaro 2014 – program

čt 13. 2. Džezvica (CZ/Polsko/Rusko), balkánská hudba
čt 27. 2. Bran (CZ), keltská hudba
čt 06. 3. Tom Zvardoň & Friends (CZ), latinská a africká hudba
út 11. 3. Avlija (CZ/Srbsko), balkánská hudba
čt 20. 3. Mariachi Espuelas (CZ), mexická hudba
čt 27. 3. Tubabu (CZ), západoafrická hudba
čt 03. 4. Trio de Janeiro (CZ), etnojazz
čt 10. 4. Natalika (CZ), world music
st 16. 4. Vobezdud (CZ), folkpunk
čt 24. 4. M. J. & the Electric Blue (CZ), heavy blues

Džezvica, foto Lukáš Hamáček

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Etno Jaro 2014 - Džezvica

13.2.2014, 20:00 / Stará Pekárna

Po měsíci se do prostoru Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno, která pod vedením svého šéfdirigenta Dennise Russella Daviese provedla ve čtvrtek 27. března díla Roberta Schumanna a Dimitrije Šostakoviče. V první polovině orchestr doplnil věhlasný britský violoncellista Steven Isserlisvíce

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Nejčtenější