Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Workshop pro skladatele od šesti let pořádá v Hradci nad Moravicí umělecké Sdružení Q.

Desátý ročník Dílny pro nejmladší skladatele se opět uskuteční v prostředí zámku v Hradci nad Moravicí. Všechny děti starší 6 let se zájmem o komponování jsou srdečně zvány. Mladí skladatelé jsou vyzváni k zaslání alespoň jedné své skladby, se kterou se bude pracovat v rámci workshopů a která bude provedena lektory kurzů na závěrečném koncertě. Skladba by měla být pro tyto nástroje: flétna, kvinton (pětistrunné housle) či viola, violoncello, kontrabas, klavír a zpěv (ženský hlas) nebo jejich libovolnou kombinaci. Také můžete zaslat skladbu pro nástroj, na který hrajete, a sami si ji na koncertě zahrát, délka skladby je maximálně 8 minut.

Jako lektoři na kurz přijedou Jan Kavan, Sára Medková, Peter Graham, Markéta Dvořáková,Ivo Medek, Jana Pavlíčková, Vít Zouhar, Jan Dvořák, Gabriela Coufalová, Gabriela Všetičková, Gabriela Vermelho, Jaromír Synek a Matouš Synek. Dílna pro nejmladší skladatele se koná ve dnech 18.–21. 6. 2015, přihlášku spolu se skladbou zasílejte do 30. dubna 2015 na adresu Markéta Dvořáková, Jana Maluchy 126/7, 700 30 Ostrava – Dubina nebo na emailovou adresu marketacomposer@email.cz. O přijetí na kurzy budete vyrozuměni e-mailem do konce května 2015. Kurzovné je zdarma, ubytování a stravu si hradí účastníci sami.

Pro účastníky Dílny zároveň vyhlašujeme 8. ročník soutěže s názvem Malý vynálezce. Úkolem je vymyslet a sestavit (slepit, svázat, či jinak dát dohromady) nějaký hudební nástroj. Jedinou podmínkou je, aby nástroj vydával libovolný zvuk (nemusí to být naladěný tón, stačí zvuk). Může to být nástroj drnkací, foukací, chřestící, bicí, plastový, kovový i kombinovaný. Nástroj přivezte, využijeme ho při společných improvizacích. Nejzajímavější nástroj bude vyhodnocen a jeho vynálezce čeká sladká odměna.

Foto Kankovaa, wikipedia

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Možná nežijeme jen jeden život a možná bychom se měli držet osvědčených postupů, pokud nám záleží na okamžitém úspěchu. Jaké to je vytvářet nové reality, několik jich prožívat, vyrovnávat se s nimi a najít mezi nimi tu snesitelnou. Jak zlikvidovat impulzivního umělce, který nás zevnitř nutí bourat stereotypy i konvence a žene nás do nepředvídatelných situací i existenčního rizika. Přinejmenším tyto úvahy nám předkládají Ivo MedekMarkéta Dvořáková ve svém operním thrilleru Alice in Bedvíce

Světovou premiéru Alice in Bed chystá tento týden Národní divadlo Brno, jako režisér a výtvarník na ní pracuje bývalý ředitel brněnské opery Rocc. Ten odešel po svém brněnském angažmá do pražského Národního divadla a nyní působí jako ředitel opery v Lublani. Mluvili jsme spolu o tom, zda Ivo Medek s Markétou Dvořákovou napsali multimediální kompozici, nebo operu. Jestli je lepší mít funkci, nebo být na volné noze. Jestli je lepší stará opera, nová opera a jakou má operní divadlo budoucnost. A dotkli jsme se i Daniela Dvořáka.  více


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější