Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Workshop pro skladatele od šesti let pořádá v Hradci nad Moravicí umělecké Sdružení Q.

Desátý ročník Dílny pro nejmladší skladatele se opět uskuteční v prostředí zámku v Hradci nad Moravicí. Všechny děti starší 6 let se zájmem o komponování jsou srdečně zvány. Mladí skladatelé jsou vyzváni k zaslání alespoň jedné své skladby, se kterou se bude pracovat v rámci workshopů a která bude provedena lektory kurzů na závěrečném koncertě. Skladba by měla být pro tyto nástroje: flétna, kvinton (pětistrunné housle) či viola, violoncello, kontrabas, klavír a zpěv (ženský hlas) nebo jejich libovolnou kombinaci. Také můžete zaslat skladbu pro nástroj, na který hrajete, a sami si ji na koncertě zahrát, délka skladby je maximálně 8 minut.

Jako lektoři na kurz přijedou Jan Kavan, Sára Medková, Peter Graham, Markéta Dvořáková,Ivo Medek, Jana Pavlíčková, Vít Zouhar, Jan Dvořák, Gabriela Coufalová, Gabriela Všetičková, Gabriela Vermelho, Jaromír Synek a Matouš Synek. Dílna pro nejmladší skladatele se koná ve dnech 18.–21. 6. 2015, přihlášku spolu se skladbou zasílejte do 30. dubna 2015 na adresu Markéta Dvořáková, Jana Maluchy 126/7, 700 30 Ostrava – Dubina nebo na emailovou adresu marketacomposer@email.cz. O přijetí na kurzy budete vyrozuměni e-mailem do konce května 2015. Kurzovné je zdarma, ubytování a stravu si hradí účastníci sami.

Pro účastníky Dílny zároveň vyhlašujeme 8. ročník soutěže s názvem Malý vynálezce. Úkolem je vymyslet a sestavit (slepit, svázat, či jinak dát dohromady) nějaký hudební nástroj. Jedinou podmínkou je, aby nástroj vydával libovolný zvuk (nemusí to být naladěný tón, stačí zvuk). Může to být nástroj drnkací, foukací, chřestící, bicí, plastový, kovový i kombinovaný. Nástroj přivezte, využijeme ho při společných improvizacích. Nejzajímavější nástroj bude vyhodnocen a jeho vynálezce čeká sladká odměna.

Foto Kankovaa, wikipedia

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Možná nežijeme jen jeden život a možná bychom se měli držet osvědčených postupů, pokud nám záleží na okamžitém úspěchu. Jaké to je vytvářet nové reality, několik jich prožívat, vyrovnávat se s nimi a najít mezi nimi tu snesitelnou. Jak zlikvidovat impulzivního umělce, který nás zevnitř nutí bourat stereotypy i konvence a žene nás do nepředvídatelných situací i existenčního rizika. Přinejmenším tyto úvahy nám předkládají Ivo MedekMarkéta Dvořáková ve svém operním thrilleru Alice in Bedvíce

Světovou premiéru Alice in Bed chystá tento týden Národní divadlo Brno, jako režisér a výtvarník na ní pracuje bývalý ředitel brněnské opery Rocc. Ten odešel po svém brněnském angažmá do pražského Národního divadla a nyní působí jako ředitel opery v Lublani. Mluvili jsme spolu o tom, zda Ivo Medek s Markétou Dvořákovou napsali multimediální kompozici, nebo operu. Jestli je lepší mít funkci, nebo být na volné noze. Jestli je lepší stará opera, nová opera a jakou má operní divadlo budoucnost. A dotkli jsme se i Daniela Dvořáka.  více


Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější