Zemřel operní pěvec Aleš Procházka

Zemřel operní pěvec Aleš Procházka

Dne 21. dubna 2023 náhle zemřel brněnský zpěvák Aleš Procházka. Poslední rozloučení s ním bude 5. května v kostele sv. Vavřince v Brně-Komíně.

Aleš Procházka se narodil 19. března 1972 v Mouřínově na Vyškovsku. Vystudoval Konzervatoř Brno a HAMU Praha v oboru sólový zpěv. Spolupracoval s francouzskou Baroque Academy d´Ambronay a ansámbly jako Doulce Memoire, Prague Madrigalists, Capella Regia Praha, Musica Antiqua Praha, Musica Florea, Czech Ensemble Baroque, Societas Incognitorum, Collegium Marianum, Ad Vocem nebo Musica Aeterna Bratislava. Byl pravidelným hostem souborů Ensemble Inégal, Collegium Vocale 1704 a Ensemble Opera Diversa. Byl také členem mužského vokálního kvarteta Q VOX, Výzkumného Centra Hudebního Operního Divadla (VCHOD) a vokálně-experimentálního souboru Affetto. Vystupoval také s brněnským souborem Hausopera, například v inscenaci Poslední pólo napsané přímo pro prostor brněnských Lázní Rašínova (skladatel Marko Ivanović a libreto Josefa Škarky).

Aleš Procházka zemřel ve věku 51 let 21. dubna 2023 v Brně. Poslední rozloučení proběhne v pátek 5. května 2023 ve 14:00 při zádušní mši svaté v kostele sv. Vavřince v Brně-Komíně.

Foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější