Zítra začne Festival bicích nástrojů 2023

Zítra začne Festival bicích nástrojů 2023

Již 7. mezinárodní bienále hráčů a hráček na bicí nástroje, které organizuje Hudební fakulta JAMU v Brně, se uskuteční v Divadle na Orlí / Hudebně-dramatické laboratoři JAMU. Festival startuje už zítra. Koncerty a workshopy probíhající přes den, jsou určeny studentům, večerní program naopak i široké veřejnosti.

Nastupující generace perkusionistů/ek z českých i zahraničních konzervatoří a akademií dostává na festivalu příležitost ukázat svůj talent. Ozdobou festivalu od jeho založení v roce 2010 jsou workshopy a koncerty předních zahraničních pedagogů/žek a sólistů/ek. Letošní sedmý ročník přivede hosty z Francie a Rakouska, konkrétně Adélaïde Ferrière (F), Nicolase Martynciowa (F) a Antona Mittermayra (A). Festival potrvá od 1. do 3. prosince 2023.

Festival, který je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice, si klade za cíl představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Tato nejstarší a nejrozsáhlejší nástrojová skupina prostupuje napříč nejrůznějšími hudebními žánry. Proto i na festivalu jsou zastoupeny nástroje jako tympány, bicí souprava, marimba, djembé, zvony, steel drums, vibrafon, templbloky, gongy, timbales, bonga, činely, xylofon, darbuky… To vše, a mnohem víc dokáže rozeznít mladá generace interpretů/ek při svých festivalových koncertech.

Doprovodnými akcemi budou již tradičně prodejní výstavy výrobců bicích nástrojů, a také výstava ke 40. výročí zahájení výuky hry na bicí nástroje na JAMU.

Program celého festivalu najdete zde.

Adélaïde Ferrière foto web umělkyně

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější