Zuby nehty nově a na Kusy

Zuby nehty nově a na Kusy

Legendární skupina Zuby nehty natočila album obsahující třináct nových autorských písní. Po patnácti dlouhých letech jsou dámy zpět a pod producentským dohledem Miroslava Waneka (Už jsme doma) představují album Kusy. Nahrávka obsahuje vše, co příznivci této alternativní kapely obdivují, včetně nezaměnitelné poetiky a vtipu, kterým nás tyto muzikantky okouzlují již od počátku.

Kapela Zuby nehty vznikla na základech dívčí punkrockové kapely Dybbuk. Posledním albem „zubaček“ bylo Loď odplouvá (1999). Od té doby kapela i s několikaletými pauzami procházela různými sestavami, až se vrátila téměř v té původní, a nakonec došlo i na nahrávku. „Impulsem bylo asi to, že Zuby nehty začaly víc hrát a vznikly nové písně. Takový výbuch ze všech stran. Zjistili jsme, že se fanouškům nové věci líbí, a že si je dokonce i prozpěvují. Pak už byl jen krůček k touze poskládat je dohromady a zjistit, jak vypadá naše mozaika po patnácti letech“ sděluje Marka Míková, autorka více než poloviny písní na albu.

Album produkoval Miroslav Wanek, který s kapelou spolupracoval již vícekrát, například i na prvním albu Zubů nehtů Utíkej (1993). Ale důvod nebyl návrat k tomuto albu, jak sděluje Marka Míková. „Míru jsme oslovili proto, že mu věříme, že dokáže očistit aranže od přebytečných ornamentů a že dokáže vyhmátnout a podtrhnout to podstatné. A to se také stalo. Nemyslím, že by tu byl nějaký odkaz na Utíkej. Ale je pravda, že jsme nehledali pro album nový zvuk, nechtěli jsme experimentovat, spíše jsme zůstali věrni naší zubonehtí minulosti.“

Natáčelo se ve studiu Ondřeje Ježka. „Měli jsme dvě varianty natáčení – nástroj po nástroji na metronom anebo základy (bicí, basa, piano) najednou, bez metronomu. Bylo třeba vyzkoušet přeslechy bicích v živém klavíru, ale nebyl to tak velký problém, a tak zvítězila ta druhá varianta, rozhodně k dobru věci.“  Miroslava Waneka na adresu kapely a přiznáním, že pozvání k natáčení bylo poctou. „Zuby nehty jsou hudebním a textařským fenoménem – pokud to mám říct velmi krátce, já jejich hudbě věřím, necítím tam žádný kalkul, žádnou pózu nebo klišé. Mají šestý smysl, jak nepřekročit tu tenkou linku povrchnosti a slabosti.

Třináctipísňová kolekce Kusy potěší nejen pamětníky, ale i každého, kdo hledá inteligentní a vtipné texty i originální a nápaditý rock. Album vychází právě dnes u Indies Scope. Křest alba bude 30. října 2014 v Paláci Akropolis v Praze, v Brně kapela zahraje 20. listopadu 2014 ve Staré Pekárně.

Foto archiv, zdroj Indies Scope

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Zuby nehty sice na Flédě nepokřtily knihu svých textů, ale koncert odehrály pěkný. Paní seděla v tramvaji a na klíně měla dorty a nakonec přilétli i ti bílí ptáci.  více

Urbanfolkovému duu Kieslowski dnes vychází třetí řadové album nazvané Mezi lopatky. Poslechněte si z něj ukázky. Do distribuce jde také Hopetown indiepopové kapely Holden Caulfield.  více

Nové řadové album natočila po letech kapela Zuby nehty, se singly z připravovaných nahrávek přicházejí Amálka K. Třebická a Kieslowski. Pilotní ukázky přinášíme k poslechu online.  více


Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Roman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Nejčtenější