Výstava představuje vizuální transformaci naskenovaných notových záznamů kolínského skladatele Františka Kmocha s autorskými zvukovými nahrávkami obou umělkyň.
Jolana Havelková se ve své práci pohybuje na pomezí různých médií. Její vizuálně-akustický projekt s názvem Návrh na změnu partitury vznikl transformací naskenovaných notových záznamů Františka Kmocha, vycházejících z české lidové hudby. Jolana Havelková tyto partitury sbírá a obrazově přepracovává, čímž mění i jejich možnou hudební interpretaci. Z původních oskenovaných partitur vznikají grafické tisky a fotogramy se změněnou notací. Vizuální transformaci následovala hudební a to ve spolupráci s akordeonistku a skladatelku Lucii Vítkovou, která některé vybrané partitury interpretovala. Společně pak více než rok pořizovaly nahrávky. Jsou to vlastně autorské skladby obou umělkyň. Jolana Havelková připravila koncepci celého projektu a lokalizovala interpretace do několika míst Kolína a okolí, kde František Kmoch působil. Využila také akustické předměty a nástroje, umístěné přímo ve vybraných prostorách. Režijně vstupovala do nahrávek i do výsledných skladeb. Nahrávky ve značné míře ovlivnilo prostředí a zvuky z okolí. Autorky se neomezily na nástrojové obsazení akordeon, foukací harmonika, tympán, klavír, varhany, ale pracují rovněž s netónovými zvuky. Na druhém projektu začala Jolana Havelková spolupracovat s Lucií Vítkovu v době, kdy se Vítková zabývala skladbami s krátkou dobou trvání. Černobílé fotografie s názvem První bruslení, které připomínají minimalistické kresby, se staly partiturami – předlohou pro vznik těchto několikasekundových skladeb. Vernisáž se uskuteční 24. září od 17:00 v Památníku Leoše Janáčka, výstava potrvá od 25. září do 8. listopadu 2015 tamtéž.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..